Saturday, Aug 5, 2023

صفحه نخست » اکبر طبری پس از رسانه‌ای شدن آزاد بودنش، به زندان اوین بازگردانده شد + ویدئو

tabari.jpgرادیو فردا - اکبر طبری،‌ معاون اجرایی پیشین قوه قضائیه که به جرم فساد مالی سنگین محاکمه و آزادی او در رسانه‌های ایران خبرساز شده بود، برای تحمل حکم ۱۲ و نیم سال حبس «به زندان اوین بازگردانده شد».

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، روز شنبه ۱۴ مرداد با اشاره به این‌که آقای طبری تا تعیین «تکلیف نهایی» پرونده قضایی خود «به‌صورت موقت» از زندان خارج شده بود، از بازگشت او به اوین خبر داد.

بر اساس این گزارش، اکبر طبری پس از گذراندن «۴۵ ماه زندان با استفاده از حق قانونی» خود در مورد برخی از اتهام‌های مطرح‌شده، درخواست اعاده دادرسی داده و تا مشخص شدن نتیجه نهایی پروندۀ قضایی خود، «با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی» از زندان خارج شده بود.

در همین زمینه، مرکز رسانه قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز ۳۰ تیر اعلام کرد که دیوان عالی کشور رأی نهایی خود را دربارهٔ دو مورد از محکومیت‌های اکبر طبری اعلام و بر محکومیت او «ابرام» کرده که به معنای «تأیید» است.

او بابت «هفت مورد ارتشا» به تحمل ۱۲ سال و نیم زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

در گزارش اخیر میزان آمده است که اجرای کامل حکم ۱۲ سال و نیم زندان در مورد اکبر طبری از روز شنبه در نظر گرفته می‌شود و ۴۵ ماهی که او پیشتر در حبس گذرانده است بابت اتهام‌های دیگری بوده است.

اجرای دوازده و نیم سال حکم زندان آقای طبری، جدای از ۴۵ ماه حبسی است که طبری قبلا متحمل شده و مدت حبس قبلی بابت عناوین اتهامی دیگر بوده و از این دوازده و نیم سال کسر نمی‌گردد.

خبرگزاری میزان افزوده که اکبر طبری به‌رغم بازگشت به زندان، با موارد دیگری از اتهام و محکومیت مواجه است که «در مرجع قضایی در حال رسیدگی هستند».

معاون اجرایی پیشین قوه قضائیه در این پرونده همچنین به «انفصال دائم از خدمات دولتی»، «ضبط اموال ناشی» از دریافت رشوه و پرداخت جزای نقدی ۱۲۰ میلیارد تومانی محکوم شد.

اکبر طبری نزدیک به ۲۰ سال از مقامات ارشد مالی و اجرایی قوه قضائیه بود و در دوران ریاست محمود هاشمی شاهرودی و صادق لاریجانی در این قوه از مهره‌های کلیدی و صاحب‌‌نفوذ محسوب می‌شد که اواسط تیر ۱۳۹۸ بازداشت شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy