Tuesday, Aug 8, 2023

صفحه نخست » چرا آخوندها خودکشی نمی‌کنند، مسعود نقره‌کار

moghrehkar.jpgمن جائی نخواندم و نشنیدم که آخوندی خودکشی کرده باشد، شما اگر خوانده، شنیده و یا دیده‌اید، لطفا اطلاع بدهید.

برخی از دلایلی که به نظر من آخوندها خودکشی نمی‌کنند این‌ها هستند:


۱- ترس از محروم شدن از عشق و حال‌ها و لذت‌ها و نعمت‌های شکمی و زیر شکمی آنجهانی در بهشت سبب شده است آخوند‌ها سراغ خودکشی نروند. تشیع خودکشی را" فعلی حرام، پلید، گناه کبیره" اعلام کرده و برای خودکشی عذابی الیم در آن دنیا در نظر گرفته است. کسی که خودکشی می‌کند به طور دائم در آتش دوزخ خواهد سوخت. در ذهن آخوندها نقش زده شده که اگر خودکشی نکنند برایشان جایگزینی بهتر این جهان وجود دارد بهمین خاطر حاضر نمی‌شوند آن جایگزین بهتر را با گناه خودکشی از دست بدهند. (البته خودکشی‌های انتحاری، یعنی کشتن دیگران با فعل خودکشی ایراد ندارد و قاتل انتحاری ِ مسلمان با در دست داشتن کلید بهشت پس از تکه تکه شدن در جا به بهشت می‌رود).

۲- ترس ازعذاب‌های الیم که تا دل‌تان بخواهد درمتون شیعی و نوشته جات و خطابه‌ها و وعظ‌های این موجودات وجود دارد، آخوند را از خودکشی ترسانده است.


«مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِحَدیدَةٍ فَحَدیدَته فی یَده یُجاءُ بِها فی بَطْنِه فی نارِ جَهَنَّمَ خالِدا فیها مُخَلّدا أبدا، و مَنْ شَرِبَ سَمّا وَ قَتَلَ نَفْسَهُ، فَسَمُّهُ فی یَدِهِ یَتَحَسّاهُ فی نارِ جَهَنَّمَ خالِدا فیها أبَدا، وَ مَنَ تَرَدّی مِنْ جَبَلٍ، فَقَتَلَ نَفْسَهُ فهو یَتردّی فی نار جهنّم خالدا فیها مُخلّدا أبَدا»


" کسی که به وسیله آهن خودکشی کند پس با آهن پاره‌ای به دست که قسمتی از آن به شکمش فرو رفته آورده می‌شود و وارد آتش جهنم می‌گردد و در آن به طور أبد و همیشگی خواهد سوخت و کسی که با خوردن سم خودکشی کند، پس سم در دست به آتش جهنم انداخته می‌شود و در آن به طور دائم خواهد سوخت و کسی که خود را با پرت کردن از کوه به قتل برساند، پس به آتش جهنم پرت می‌شود و در آن تا أبد خواهد ماند. "


تصور چنین صحنه هائی برق آخوندها را پرانده و زَهره تَرَک‌شان کرده که مباد حتی به خودکشی فکر کنند.


۳- عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی به عنوان فاکتورهای مهم در بروز خودکشی در زندگی آخوندها نقش بازی نمی‌کنند، یعنی آخوند‌ها مشکل و مساله اساسی و مشغولیات ذهنی در این عرصه‌ها ندارند که سبب بروز خودکشی شوند.


۴- بیماری‌های روانی هم با آخوندها رابطه‌ای ویژه دارند. امیل دورکیم گفته است که " اعتقاد به نیروهای متافیزیکی می‌تواند نقش مهمی در سلامت روانی داشته باشد" اما " فروید اعتقاد داشت چنانچه غریزه‌ی مرگ متوجه‌ی بیرون آدمی نشود به درون او سرایت کرده و فرد را به خودکشی وا می‌دارد. به عبارت دیگر عمل خودکشی به مثابه‌ی بازگشت خشونت از بیرون به درون است. " در میان آخوند‌ها به خاطر بازگشت خشونت از درون به بیرون و تحمیل آن به مردم، خودکشی اتفاق نمی‌افتد. حکومت اسلامی نمونه این تغییر و جابجائی ست.
.........
از فیس بوکِ مسعود نقره‌کار



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy