Wednesday, Aug 9, 2023

صفحه نخست » وزیر بهداشت دولت روحانی در خیابان های کانادا + واکنش حامد اسماعیلیون

behdasht1.jpgصدای آمریکا - همزمان با تحریم ۷ فرد وابسته به جمهوری اسلامی از سوی دولت کانادا، رسانه‌های مجازی تصاویری از حضور قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در دولت اول حسن روحانی را منتشر کردند که در خیابانهای مونترال کانادا به همراه همسر و فرزندش در حال پیاده‌روی است.

انتشار این تصاویر با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شد و برخی از کاربران به مرور گفته‌های او پرداختند . قاضی‌زاده هاشمی مهرماه ۱۳۹۷ در دوره وزارتش در پاسخ به مرد میانسالی در یکی از شهرهای ایران که از هزینه سنگین فیزیوتراپی گلایه کرده بود،به این مرد گفت که بهتر است خودش فیزیوتراپی کند و در ادامه به او گفت «خودت بمال.»



او شهریور ۹۷ در پاسخی دیگر به گلایه شهروندی گفته بود:«همینی هست که هست.شما رای دادید رئیس‌جمهور ونماینده انتخاب کردید. بیخود اعصابتان را آزار ندید.»

برخی رسانه‌ها می‌گویند حسن قاضی‌زاده هاشمی مدت زیادی است که از ایران به عمان مهاجرت کرده و در آن کشور ساکن شده است.

رادیو فردا - این تصاویر در حالی منتشر شده که مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی وقت کانادا، روز ۲۴ آبان سال گذشته از ابلاغ ممنوعیت دائمی ورود به کانادا برای حدود ده هزار نفر از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران خبر داده بود.

آقای مندیچینو در همان زمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی در این زمینه تاکید کرد که دولت کانادا «توانایی» لازم را به اداره خدمات مرزی این کشور داده تا این تصمیم را که یک ماه پیشتر اعلام شده بود، به اجرا بگذارد.

او تاکید کرد که ممنوعیت ورود به کانادا فقط شامل اعضای سپاه پاسداران نبوده، بلکه شامل وزرا، سفرا و اعضای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نیز می‌شود.

در همین زمینه حامد اسماعیلیون، از چهره‌های شاخص مخالف جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، ۱۸ مرداد، در توئیتر خود با انتشار تصاویر حضور این سیاستمدار جمهوری اسلامی در خیابان‌های مونترال، با مخاطب قرار دادن دومینیک لبلانک، وزیر جدید امنیت عمومی کانادا و مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، به محدودیت‌های وضع شده در زمینه رفت‌وآمد سیاستمداران جمهوری اسلامی به خاک کانادا اشاره کرد.

آقای اسماعیلیون با اشاره به اینکه یکی از وزرای دولت حسن روحانی «آزادانه» در خاک کانادا قدم می‌زند در پیام خود خواستار پاسخ‌گویی و اقدام فوری دولت کانادا شده است.

برخی از کاربران در شبکه‌‌های اجتماعی نیز به همزمانی تصاویر منتشر شده با تحریم‌های جدید دولت کانادا علیه هفت مقام جمهوری اسلامی اشاره کرده‌اند.

ملانی جونز، وزیر خارجه کانادا روز سه‌شنبه، ۱۷ مرداد اعلام کرد که کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه این افراد تحت مقررات ویژه اقتصادی وضع کرده است.

مخالفان جمهوری اسلامی بارها از مقامات کشورهای غربی خواسته‌اند که رفت‌وآمد سیاستمداران و مقامات عالی‌رتبه به خاک این کشورها را محدود و ممنوع کنند.

با وجود این، در ماه‌های گذشته بار دیگر مواردی از حضور چهره‌های شناخته‌شده جمهوری اسلامی در خاک این کشورها گزارش شده است.

در یکی از آخرین موارد اوایل خرداد امسال رسانه‌های آلمان تأیید کردند که حسینعلی نیری، قاضی شرع اعدام‌های سال ۱۳۶۷، در آلمان برای درمان در بیمارستانی در شهر هانوفر آلمان بستری است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy