Wednesday, Aug 16, 2023

صفحه نخست » گروگان سابق: قرار است رابرت مالی خم شدن آمریکا و بوسیدن باسن ملاها را در دانشگاه پرینستون تدریس کند؟

kissass.jpgکیهان لندن - رابرت مالی نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور ایران که به دلیل عدم حفاظت از اطلاعات امنیتی مربوط به مذاکرات اتمی ایران از مقام خود در وزارت خارجه آمریکا عزل شد، قرار است از ترم پاییز به عنوان «استاد مهمان» در دانشکده روابط‌‌ بین‌الملل دانشگاه «پرینستون» تدریس کند.

وبسایت دانشگاه پرینستون روز سه‌شنبه ۱۵ اوت (۲۴ امرداد) اعلام کرد وی درباره «تصمیم‌گیری در سیاست خارجی» و «دیپلماسی» تدریس خواهد کرد.

امانی جمال رئیس دانشکده روابط بین‌المللی دانشگاه پرینستون در اینباره گفته «تجربه دیپلماتیک و تعاملات قابل توجه راب مالی با چندین دولت برای دانشجویان ما ارزش بسیار زیادی خواهد داشت. من بسیار خوشحالم که او به دانشکده ما می‌آید و به وی خوشامد می‎‌گویم و مشتاقانه منتظر کمک‌های او هستم.»

ژیائو وانگ محقق آمریکایی چینی‌تبار دانشگاه «پرینستون» که خودش ۴۰ ماه در ایران به گروگان گرفته شده بود، در توییتی نوشت «پرینستون رابرت مالی را که در حال حاضر به دلیل افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده تحت تحقیقات FBI قرار دارد، به عنوان استاد مهمان استخدام می‌کند... قرار است او چه چیزی به دانشجویان پرینستون بیاموزد؟ هیچی جز اینکه چرا آمریکا باید در برابر [رژیم] ایران خم شود!» وانگ اصطلاح صریح‌تری را در مورد چاکرمآبی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی به کار برده است.

بعضی دانشگاه‌های آمریکایی با افرادی همکاری دارند که سابقه سیاهی در همکاری با جمهوری اسلامی یا لابیگری و مماشات با رژیم ایران دارند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

پایگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا فروردین ۱۴۰۰ در گزارشی نوشت جاسوس‌ها و عوامل جمهوری اسلامی در پوشش استاد و محقق در بعضی دانشگاه‌های آمریکا یک پروژه مخفی نفوذ را به نفع سیاست‌های رژیم ایران پیش می‌برند.

حامد الگار، لطف‌الله افراسیابی، حسین موسویان، هوشنگ امیراحمدی، حسین عسکری، ویلیام او. بیمان و کنت والس شماری از اساتید و پژوهشگران شاغل و فعال در دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های آمریکایی بودند که در گزارش «هیل» از آنها به عنوان افرادی نام برده شد که مبلغ و حامی سیاست‌های جمهوری اسلامی‌ هستند.

در سال‌های اخیر برای اخراج این اساتید از دانشگاه‌های آمریکا تلاش‌های صورت گرفت که در برخی موارد نتیجه داد.

وزارت دادگستری آمریکا ژانویه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) کاوه لطف‌الله افراسیابی را متهم کرد که برای دهه‌ها در پوشش استاد دانشگاه و یک فرد بی‌طرف علمی در دانشگاه «بوستون» مأمور ثبت نشده جمهوری اسلامی ایران بوده و بابت کارهایی که انجام داده ده‌ها هزار دلار پول دریافت کرده است.

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) اسفند سال ۱۴۰۰ در نامه‌ای به رئیس و هیئت امنای دانشگاه پرینستون در مورد ادامه همکاری با سیدحسین موسویان از عوامل رژیم ایران که به عنوان کارمند در این دانشگاه فعالیت دارد ابراز نگرانی کرد و خواستار اخراج او شد.

لن خودورکوفسکی و لادن بازرگان اسفند سال ۱۴۰۱ در مقاله‌ای که «واشنگتن اگزمینر» منتشر کرد نوشتند «دانشگاه‌های آمریکا به خاطر پول، خود را به رژیم اسلامی ایران فروخته‌اند.» یکی از کسانی که در این مقاله از وی نام برده شده محمدجعفر محلاتی سفیر سابق جمهوری اسلامی در سازمان ملل است که سابقه «یهودستیزی» دارد.

دو عضو کنگره آمریکا، ویرجینیا فاکس و جیم بنکس بر اساس اصل شفافیت، نامه‌ای به رئیس کالج اوبرلین در ایالت اوهایو نوشتند و خواستار تحقیق و روشن شدن جزئیات مرتبط با استخدام محلاتی در این محیط آموزشی شدند. تلاشی که هنوز پاسخ مطلوب نگرفته است.

حالا رابرت مالی هم که ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی عکس‌های دستکاری شده‌ی وی را با عبا و عمامه منتشر می‌کنند و او را «آیت‌الله مالی» می‌نامند، در حالی به جمع این استادان پیوسته که نه تنها به هدف خود برای احیای برجام نرسید بلکه یک پرونده امنیتی علیه وی به عنوان مقام مذاکره‌کننده‌ گشوده شده که جزئیات آن اعلام نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy