Thursday, Aug 17, 2023

صفحه نخست » بیلبورد جنجالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان ولیعصر

از خون جوانان وطن لاله دمیده

کیهان لندن - قاتلان مردم در ایران با سرقت نمادهای ملّی- میهنی اعم از تاریخی و ادبی و فرهنگی از جمله شعر و شعارهای ایرانی خود را دلسوز و جان‌فدای مردم و کشور جا می‌زنند!

billboard.jpgدر آستانه سالگرد خیزش ملّی ایرانیان، سازمان رسانه‌ای «اوج» وابسته به سپاه پاسداران که همواره در خدمت تبلیغات نظام حاضر و آماده بوده است، در واکنش به دومین حمله مسلحانه مشکوک در «شاهچراغ» روز سه‌شنبه ۲۴ امرداد یک بیلبورد در میدان «ولیعصر» (ولیعهد) نصب کرده که روی آن با هشتگ «#ایران_تسلیت» نوشته شده «از خون جوانان وطن لاله دمیده!»

این تصنیف مشهور سروده عارف قزوینی است که در آغاز انقلاب مشروطه ایران به یاد اولین جانباختگان و قهرمانان آزادیخواه سروده شده ‌است. این تصنیف‌ملّی- میهنی در آهنگ‌هایی با مضامین آزادیخواهانه علیه حکومت جمهوری اسلامی استفاده می‌شود و در یک چرخش قابل توجه اخیراً در بعضی از هیأت‌های مذهبی ترجیع‌بند نوحه‌سرایی‌های ضدحکومتی و در دفاع از اعتراضات مردم شد.

روز ۲۲ امرداد برای دومین مرتبه در یک سال گذشته یک مهاجم مسلح که ادعا شد عضو داعش بوده در شیراز با یک اسلحه کلاشنیکف به محوطه «شاهچراغ» حمله کرد و شماری از حاضران را به رگبار بست.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در سمت راست بیلبورد سپاه پاسداران، جای اصابت گلوله روی یکی از پنجره‌های «حرم» به تصویر کشیده شده و در سمت چپ بیلبورد تصویر شهروندی که در این حمله کشته شده آمده که برخلاف شعار اصلی بیلبورد جوان هم نیست!

چهارم آبان ۱۴۰۱ نیز شماری از زائران شاهچراغ در یک حمله مسلحانه دیگر کشته و زخمی شدند. افکار عمومی اما این حملات را به حساب جوّسازی‌های انحرافی خود جمهوری اسلامی می‌نویسد.

در عین حال حکومت تلاش می‌کند با تبلیغات، ضعف اطلاعاتی و امنیتی خود را در این حملات مانند دیگر رویدادهای مشابه لاپوشانی می‌کند.

حالا در کشاکش انقلاب ملّی که کل نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است، حکومت و سپاه پاسدارانش به عنوان مهم‌ترین بازوی سرکوب در داخل کشور و ایجاد تنش در منطقه، روی شعارها و قهرمانان ملّی ایرانیان دست گذاشته است. این در حالیست که بسیجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها که دستپرورده‌ی آموزش‌های ایدئولوژیک و مکتبی سپاه هستند مخالف «میهن‌دوستی» و «جغرافیای سرزمین» و «ایران»‌اند و آن را علنی نیز ابراز می‌کنند. آنها معتقدند «اسلام» بالاتر از «میهن» و «ایران» است و کشور را فقط در خدمت گسترش «اسلام» می‌خواهند. عقیده‌ای که خود جمهوری اسلامی نیز در عمل چیزی جز این به اثبات نرسانده است!

ارگان‌های نظامی و امنیتی دریافته‌اند با افول مشروعیت نظام در بطن جامعه، احساسات ملّی‌گرایانه همزمان با انگیزه‌های ضدحکومتی رو به رشد است. بر همین اساس کارزاری گسترده و پرخرج برای پیوند زدن ارکان فکری حکومت شیعی با نمادهای ملّی به راه انداخته تا بلکه مورد توجه مردمی قرار بگیرد که شکاف و ضدیّت آنها با کل نظام روز به روز بیشتر می‌شود. بخشی از این کارزار سیاه‌نمایی علیه دوران پهلوی‌ها و تحریف رویدادهای تاریخی است.

اما تناقض در این کارزار امنیتی نظام آنجاست که مردم به ویژه نسل جوان امروز «پهلوی‌ها» را زیر چتر ملّی‌گرایی و نماد ایرانِ در حال توسعه و تجلّی هویت ملّی می‌دانند و حکومت مجبور است نظام شاهنشاهی را که نماد این هویت است با دست‌درازی به شعارهای ملّی در حوزه‌های مختلف به چالش بکشد.

نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» [هفت خوان/ خوان به معنی مرحله است] به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی نیز از محصولات تبلیغات سازمان رسانه‌ای «اوج» وابسته به سپاه پاسداران است که بر اساس مضامین ملی‌گرایانه شاهنامه فردوسی از اواسط تیرماه در «تالار وحدت» (رودکی) تهران به روی صحنه رفت.

مهرداد معظمی مدیر روابط عمومی مؤسسه «اوج» درباره انتخاب داستان اسفندیار برای نمایش «هفت خوان» می‌گوید این تصمیم نشان‌دهنده تغییر در تمرکز سپاه بر اسلام نیست!

وی توضیح می‌دهد: «نگاه ما از ایدئولوژی [اسلامی] به ملی‌گرایی تغییر نکرده است، زیرا ایران نیز اولویت ما بود. اما ما متوجه شدیم که شکافی در کار ما وجود دارد و باید تمرکز خود را بر روی ملی‌گرایی در کنار ایدئولوژی تقویت کنیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy