Friday, Aug 18, 2023

صفحه نخست » دیدار قاتل خاشقچی با "نماینده قاتلان مردم ایران"

18.jpgامیرعبداللهیان دیدار با ولیعهد عربستان را «سودمند» دانست

صدای آمریکا - حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگوی خود با محمد بن ‌ سلمان، ولیعهد عربستان، را «صریح»، «سودمند» و «مبتنی بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها» توصیف کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه ۲۷ مردادماه و در دومین روز سفرش به عربستان با ولیعهد این کشور در جده دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان در پیامی در صفحه ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به این دیدار «نود دقیقه‌ای» بر اتفاق نظر میان ایران و عربستان درباره «امنیت و توسعه برای همه» تاکید کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های عربی، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، و هیئت همراه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هم در این ملاقات حضور داشتند.

سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به عربستان دو ماه پس از سفر یک روزه فیصل بن فرحان به تهران انجام گرفته است.

حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در نخستین سفرش به ریاض، به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، بر اراده ایران برای توسعه همه‌جانبه روابط با عربستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود، با شرکت در نشست خبری مشترکی اعلام کرد که روابط دو کشور «در مسیر درست خود رو به پیشرفت است.»

وزرای خارجه این دو کشور رقیب در خاورمیانه همچنین تقویت ثبات منطقه‌ای و پیگیری توافقنامه‌های قبلی در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی را بخشی از رایزنی‌های دو طرف ذکر کردند.

به گزارش خبرگزاری العربیه، بخشی از توافق دو کشور که با میانجیگری چین در ۱۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ انجام شد به اجرای عهدنامه‌هایی مربوط می‌شود که ایران و عربستان بیش از بیست سال قبل در حوزه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی امضا کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy