Saturday, Aug 19, 2023

صفحه نخست » زهرا رهنورد: حاکمان ایران کودتای جدیدی را کلید زده‌اند

rahnavard.jpgرادیو بین المللی فرانسه - زهرا رهنورد در پیامی که به مناسبت سالگرد کودتای ۲۸ مرداد از حبس خانگی منتشر کرده، نوشته «اگر هفتاد سال پیش بیگانگان در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ فاجعه کودتایی را علیه ملت ایران ترتیب دادند، امروز حاکمان ایران کودتای جدیدی را علیه سعادت و مطالبات برحق مردم کلید زده‌اند».

پیام زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی که در کانال تلگرامی سایت کلمه منتشر شده، تاکید می‌کند که «حاکمان» جمهوری اسلامی با فرود بردن سر در «برف»، از مشکلات جامعه غافل شدند و در عوض «دربه‌در به دنبال مجرم می‌گردند تا همه عقب افتادگی‌ها و نابسامانی‌های کشور را گردن ملتی بیاندازند که تشنه توسعه و پیشرفت و سربلندی در جهان و منطقه است».

زهرا رهنورد که از بهمن ماه ۱۳۸۹ و در پی اعتراض به نتایج انتخابات جنجالی سال ۸۸ در حصر خانگی به سر می‌برد، با اشاره به بررسی لایحه «عفاف و حجاب» به صورت غیر علنی در مجلس شورای اسلامی، نوشته است : «در کمیسیون یواشکی مجلس، دور از چشم مردم و صحن علنی، برای زنان شرافتمند و فکور ایران سیاهه‌ی عفت و حجاب تنظیم می‌کنند که بند بند آن سخیف و مضحک و اهانت‌آمیز است. آنچنان که از کودک زیر ۱۸ سال و تا زنان و جوانان را با تلکه و خالی کردن جیب‌ها و پر کردن زندان‌ها در لیست مجرمان قرار دهند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

گفتنی است که نمایندگان مجلس ایران هفته گذشته با بررسی لایحه «عفاف و حجاب» طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند به این ترتیب، این لایحه برای تصویب، نیاز به رأی‌گیری در صحن مجلس ندارد و در صورت تصویب کمیسیون حقوقی و قضایی، پس از تایید شورای نگهبان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

این لایحه شامل مجازات‌های تنبیهی و مالی بی‌سابقه‌ای علیه زنان مخالف با حجاب اجباری می‌شود.

خانم رهنورد ضمن اشاره به تهدیدهای هر روزه مسئولان جمهوری اسلامی علیه زنان مخالف با حجاب اجباری گفته که «آنچنان در این سیاهه خط و نشان می‌کشند و عربده‌جویی می‌کنند که مرغ پخته هم می‌خندد و هم می‌گرید».

او همچنین نوشته «در کوی و برزن بدون حیا و خجالت، زنان و دختران مردم را تا سرحد سیاه و کبودشدن می‌زنند. زندان‌ها پر از زنان آزادیخواه است که تا این حد از کثرت بی‌سابقه بوده است».

زهرا رهنورد در انتهای پیام خود با اشاره به بازداشت خبرنگاران و سرکوب هنرمندان و دانشجویان این پرسش را مطرح کرده است: «آیا حاکمان از پیامد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که پیامد آن انقلاب سال ۱۳۵۷ بود پند نمی‌گیرند و فکر نمی‌کنند پیامد کودتای این آقایان، سقوط دردناک‌تری خواهد بود؟»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy