Thursday, Aug 24, 2023

صفحه نخست » رشته مجسمه سازی حذف شد

24-1.jpgبی بی سی فارسی - با انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش ایران، داوطلبان بار دیگر می‌توانند رشته سینما را برای تحصیل در دانشگاه هنر تهران انتخاب کنند، ولی از رشته مجسمه‌سازی همچنان اثری در این دفترچه نیست.

طی روزهای گذشته و با انتشار دفترچه انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سراسری، مشخص شد که رشته‌های سینما و مجسمه‌سازی در مقطع کارشناسی از رشته‌های مورد ارائه در دانشگاه هنر تهران حذف شده‌اند.

در اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته پذیرش داوطلبان کنکور ۱۴۰۲که روز چهارشنبه منتشر شده، رشته سینما از دانشگاه هنر با ظرفیت ۴۰ نفر با ظرفیت مساوی بین مرد و زن اضافه شده است.

اما از رشته مجسمه‌سازی همچنان خبری نیست.

به این ترتیب به نظر می‌رسد رشته مجسمه‌سازی قرار نیست در سال جاری دانشجویی در دانشگاه هنر تهران بپذیرد. هر چند در سال‌های گذشته هم انتشار اصلاحیه‌های متعدد سابقه داشته و ممکن است سازمان سنجش طی روزهای آینده اصلاحیه‌های دیگری هم منتشر کند.


مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سراسری تا شنبه ۴ شهریور اعلام شده است.

سعید سید احمدی زاویه، معاون آموزشی دانشگاه هنر پیش از این گفته بود حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان اشتباه سیستمی است که از سوی سازمان سنجش اتفاق افتاده و به زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد.

گروهی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی حذف و محدودیت در پذیرش دانشجو در رشته‌های دانشگاه هنر را واکنشی به شرکت فعال دانشجویان این رشته‌ها در اعتراضات سال گذشته از سوی حکومت دانسته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy