Saturday, Sep 2, 2023

صفحه نخست » سرگردانی پدران و مادران در خیابان‌ها برای تهیه یک قوطی شیرخشک

2-6.jpgاعتماد آنلاین - روزنامه هم‌ میهن از کمبود شیرخشک در کشور گزارشی دارد.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

  • ​پدر یک فرزند ۱۴ ماهه: 3روز، ده‌ها داروخانه بزرگ تهران را گشتم اما شیرخشک آپتامیل بالای یک‌سال پیدا نکردم... می‌گفتند چند وقتی است توزیع نمی‌شود و باید منتظر بمانیم. من صبر کنم، آیا کودکم هم می‌تواند صبر کند؟ هردفعه همین مشکل تکرار می‌شود. چندماه است که هربار چند قوطی به هزار بدبختی پیدا می‌کنیم و دوباره که کمبود می‌شود، سرگردان خیابان‌ها! شاید باورتان نشود که قرار است دو قوطی آپتامیل از داروخانه‌ای در مشهد برای‌مان ارسال کنند. آپتامیل 80هزار تومانی تقریباً برایم 150هزار تومان آب خورده و این به‌جز هزینه‌ای است که باید به راننده اتوبوس پرداخت کنم.
  • فاطمه، مادر: داروخانه‌ها شیرخشک هم که داشته باشند، به مشتری‌های عادی نمی‌دهند. چندروزپیش از یک داروخانه تقاضای شیرخشک کردم، گفت نداریم. چند جای دیگر هم رفتم و پیدا نکردم. یک‌نفر گفت در بازار آزاد موجود است، اما سه، چهاربرابر گران‌تر. به همین هم راضی بودیم که دوست همسرم سفارش‌مان را به صاحب همان داروخانه‌ای کرد که روز اول برای خرید رفته بودیم و گفته ‌بودند شیرخشک نداریم. با همان سفارش، 4قوطی شیرخشک پرونوترا به ما دادند و تمام.
  • فروشنده محصولات دارویی: برخی داروخانه‌ها شیرخشک‌ها را با قیمت بالاتر به صاحبان حیوانات خانگی می‌فروشند. این محصول به‌عنوان غذای حیوانات خانگی کاربرد دارد و قیمت آن هم نسبت به سایر محصولات برای این حیوانات ارزان‌تر است، به‌همین‌دلیل استقبال خوبی از خرید آنها می‌شود و بخشی از توزیع این محصول در این بازارها صورت می‌گیرد.
  • یک منبع آگاه: شنیده می‌شود که تولیدکنندگان تا زمان تعیین‌تکلیف قیمت‌ها، محصولات‌شان را دپو کرده‌اند تا با قیمت بالاتری به بازار عرضه کنند. دست سازمان غذا و دارو زیر ساطور است، هم باید نیاز بازار مصرف را تامین کند و همزمان مشکلات متعدد دراین‌باره را هم پیگیری کند. به‌همین‌دلیل با تامین نشدن بازار مصرف از تولید داخل، مجوز واردات‌فوریتی صادر می‌کند.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy