Monday, Sep 4, 2023

صفحه نخست » موج مهاجرت به خلبانان رسید

4-2.jpgایندیپندنت فارسی - اتحادیه شرکت‌های مسافربری: برخی خلبانان در تلاش دریافت گواهینامه پایه‌یک رانندگی‌اند که مهاجرت کنند. همزمان با اوجگیری روند مهاجرت طیف‌های مختلف مردم ایران به کشورهای دیگر، احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری، خبر داد که برخی افراد تحصیلکرده، از جمله خلبانان، در تلاش دریافت گواهینامه پایه‌یک رانندگی‌اند تا سپس مهاجرت کنند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری، افزایش درخواست رانندگان پایه‌یک را برای مهاجرت نیز تایید کرد و گفت که در حال حاضر برخی کشورها به رانندگان در بخش حمل‌ونقل باری، مجوز اقامت و حقوق چند هزار دلاری پرداخت می‌کنند و کسی که گواهینامه پایه‌یک داشته باشد، فرصت مهاجرت دارد و می‌تواند در کشوری دیگر، راننده اتوبوس و کامیون باشد.

به گفته عامری، فرصت اشتغال در عرصه رانندگی خودروهای سنگین در کشورهای دیگر، نه‌تنها رانندگان این خودروها [را که تحصیلات و تخصص دیگری ندارند]، که برخی افراد تحصیلکرده و دارندگان مشاغل دیگر را هم ترغیب کرده است.

روند فزاینده میل به مهاجرت در میان رانندگان پایه‌یک در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری، دولت هیچ حمایتی از رانندگان اتوبوس و کامیون نمی‌کند و رانندگان قادر نیستند اتوبوس‌های گرانقیمت وارداتی را بخرند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او با بیان اینکه تورم موجود در کشور، امکان بازگشت سرمایه را از فعالان عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای سلب کرده است، به خبرگزاری ایلنا گفت که بیشتر فعالان این بخش به جای سرمایه‌گذاری، جویای فرار از این عرصه‌‌اند.



عامری در ادامه افزود که به همین دلیل، تعداد ناوگان فعال در این حوزه، در یک سال از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به حدود شش هزار دستگاه رسیده‌ است، درحالیکه به شرط حمایت دولت، می‌توان بخشی از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای را که زمینگیر شده‌ است، احیا کرد.

پیش‌تر، خبرهای متعددی از مهاجرت پزشکان، پرستاران، دانشجویان، دانش‌آموزان، نیروی کار حرفه‌ای و نخبگان از ایران منتشر شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy