Monday, Sep 4, 2023

صفحه نخست » یکی از اعضای «سپاه قدس» کشته شد

sepahkilled.jpgیکی دیگر از اعضای نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه موسوم به «مدافع حرم» کشته شد

کیهان لندن - سرهنگ پاسدار سهیل رستمیان فرمانده «سپاه ابوالفضل» شهرستان بهارستان (حوالی نسیم شهر) در جنوب تهران روز دوشنبه ۱۳ شهریور کشته شدن پاسدار یحیی رستمی را تأیید کرد اما نگفت وی چطور و در کدام منطقه‌ی سوریه کشته شده است.

قرار است مراسم تشییع جنازه این سپاهی سه‌شنبه ۱۴ شهریور برگزار شود.

گفته شده وی متولد سال ۱۳۵۲ بود اما سمت و رسته‌ی نظامی وی مشخص نیست. معمولاً در خبرهای مشابه به نحوه کشته شدن نیروهای سپاه پاسداران اشاره می‌شود اما این مورد نیز در ارتباط با کشته شدن این فرد مبهم است.

حدود ۱۲ سال از آغاز جنگ در سوریه و آغاز مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای «قدس» در این کشور می‌گذرد اما جمهوری اسلامی آمار دقیقی از تلفات خود نداده است. تخمین زده می‌شود تعداد کشته‌های سپاه پاسداران شامل نیروهای ایرانی و نیابتی‌های افغان و پاکستانی حدود ۷ تا ۸ هزار نفر باشد.

مقامات جمهوری اسلامی مدت‌ها اعزام نیروی نظامی به سوریه را انکار می‌کردند اما به تدریج با بالا رفتن تلفات ادعا کردند که رژیم فقط حضور «مستشاری» در سوریه داشته و هیچ پایگاه نظامی در آن کشور ندارد.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملّی مجلس شورای اسلامی بارها گفته جمهوری اسلامی حدود «۳۰ میلیارد دلار» در سوریه هزینه کرده است.

مقامات تهران ادعا می‌کردند سپاهی‌ها برای دفاع از «حرم» به سوریه اعزام شده‌اند اما چند چهره برجسته از سرداران سپاه و همچنین مقامات سوری طی این مدت اعتراف کرده‌اند که هدف اصلی آنها، سرکوب اعتراضات داخلی و حفظ بشار اسد در قدرت به عنوان متحد استراتژیک جمهوری اسلامی بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy