Friday, Sep 8, 2023

صفحه نخست » ترس از سالگرد قتل مهسا امینی؛ دربی تهران در دوحه برگزار می‌شود

8-1.jpgایران وایر - خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران از قطعی شدن برگزاری دربی تهران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر در شهر دوحه پایتخت قطر خبر داده است.

این دیدار از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار خواهد شد.

پیش از این در دهم شهریور ۱۴۰۲ «ایران وایر» از بی‌اختیار شدن فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، در زمینه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در روزهای سالگرد درگذشت «مهسا (ژینا) امینی» خبر داده و به نقل از منابع خود در فدراسیون فوتبال نوشته بود که «مهدی تاج» رئیس کنونی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، در جلسه هیات رئیسه این فدراسیون گفته است «نهادهای امنیتی» در مورد زمان و مکان این رقابت‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد.

همزمان با تایید شدن برگزاری دربی پایتخت در شهر دوحه، «ورزش سه» رسانه نزدیک به حکومت، این خبر را «باور نکردن» و «به سود فوتبال ایران» به دلیل «درآمد دلاری» توصیف کرد. این رسانه نزدیک به حکومت مشخص نکرده است که دربی تهران در شهر دوحه، چه اهمیت یا ارزشی برای شهروندان یا توریست‌های این کشور خواهد داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

تسنیم، رسانه امنیتی وابسته به سپاه نیز نوشته است: «

طبق رایزنی‌ها و صحبت‌های صورت گرفته، قرار است فدراسیون فوتبال قطر با توجه به برگزاری مسابقات در این کشور، تاریخی را به فدراسیون ایران اعلام کند. اکنون سازمان لیگ و فدراسیون ایران در انتظار اعلام زمان از سوی فدراسیون فوتبال قطر هستند تا بلافاصله زمان برگزاری دربی 102 را مشخص کنند.»



رسانه سپاه نیز مانند ورزش سه ادعا کرده که «با برگزاری دربی در قطر باشگاه‌ها با بلیت فروشی، درآمدی دلاری کسب خواهند کرد.»

همزمان با اعلام این خبر از سوی رسانه‌های نزدیک به حکومت، «سهیل مهدی» سرپرست سازمان لیگ به رسانه‌ها گفته است: «هنوز چیزی در مورد برگزاری این مسابقه در قطر به ما ابلاغ نشده منتظر دستور رسمی هستیم.»

پیش از این نیز در فاصله زمانی کمتر از یک هفته مانده به آغاز رقابت‌های لیگ برتر، سکوها، جایگاه‌ها و حتی سرویس‌های بهداشتی ورزشگاه آزادی به منظور قطعی شدن عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی در جریان رقابت‌های لیگ برتر، تخریب شده بود.

طبق اسناد منتشر شده از سوی «بلک ریوارد» پس از هک خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران، مشخص شده بود که مهدی تاج رئیس کنونی این فدراسیون و عضو سابق اطلاعات سپاه اصفهان، به نهادهای امنیتی تعهد داده بود که پس از بازگشت به فدراسیون فوتبال «منویات رهبر جمهوری اسلامی» را در فوتبال اجرا کند.

به نظر می‌رسد دربی ۱۰۲ تهران میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس این بار در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy