Friday, Sep 8, 2023

صفحه نخست » برخلاف تکذیب ایران آمریکا فرود هواپیمای باربری ایران در کریمە را تائید کرد

9-3.jpgدویچه وله - به دنبال تکذیب، گزارش فرود یک هواپیمای باربری جمهوری اسلامی در شبه جزیره کریمه توسط خط هوایی ایران، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران صحت این گزارش را تائید کرد.

ابرام پِیلی، فرستاده ويژه آمریکا در امور ایران، عصر روز جمعه ١٧ شهریور در شبکه اکس (توییتر سابق) نوشت: «دیروز، یک هواپیمای بزرگ باربری خطوط هوایی پویا، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دو ساعت بعد از فرود در فرودگاه سیمفروپول در کریمه اشغالی، آنجا را ترک کرد.»

به گفتە پیلی این هواپیما مخصوص حمل‌ونقل ماشین‌های سنگین است که احتمالا در حمایت از حمله روسیه به اوکراین به کار رفتە است.

فرستاده ويژه آمریکا در امور ایران در ادامە نوشت: «شواهد در دسترس جهانیان قرار دارد، با این حال خطوط هوایی پویا این موضوع را تکذیب می‌کند و رژیم ایران به دروغگویی درباره حمایت از جنگ متجاوزانه روسیه علیه اوکراین، ادامه می‌دهد.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

گفتەهای ابراهام پیلی پس از آن می‌آید کە برخی رسانه‌های اوکراینی روز گذشتە گزارش دادند کە یک هواپیمای ترابری متعلق بە شرکت هواپیمایی "پویا" در فرودگاه سیمفروپول در شبه‌حزیره کریمه، فرود آمدە است.

بر ا‌ساس گزارش رسانه‌های اوکراینی این هواپیمای ترابری با شناسه " EPPUS" راس ساعت ١٧:٠٩ روز ۱۶ شهریور، دو ساعت پس از فرود کریمە را ترک و سپس بر فراز دریای سیاه رصد شد.

گفتە می‌شود کە فرودگاه سیمفروپل پس از آغاز تهاجم گسترده روسیه به خاک اوکراین، برای اهداف نظامی مورد استفادە قرار می‌گیرد و برای پروازهای غیرنظامی بستە شدە است.

پیش از این ارتش اوکراین بارها اعلام کرده بود که نیروهای روسیە در کریمه از پایگاه آموزشی چاودا برای پرتاب پهپادهای شاهد ساخت جمهوری اسلامی، در جنگ علیه این کشور استفاده می کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy