Thursday, Sep 14, 2023

صفحه نخست » رئیسی در نیویورک با «چهره‌‌های تاثیرگذار سیاسی» پشت درهای بسته دیدار خصوصی دارد

raeisi.jpgدر متن دعوتنامه آمده است که محتوای مورد بحث در نشست قابل ضبط نیست

ایندیپندنت فارسی - ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر هفته آینده به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل با برخی «چهره‌های تاثیرگذار سیاسی» در نشستی پشت درهای بسته دیدار می‌کند.

واشینگتن فری‌بیکن گزارش داد که این نشست خصوصی که حضور در آن فقط با دعوت قبلی امکان‌پذیر است، عصر روز دوشنبه در هتل هیلتون میلنیوم نیویورک در نزدیکی مقر سازمان ملل برگزار می‌شود. هرچند به نام افراد حاضر در این نشست اشاره نشده است، فری‌بیکن از «اینفلوئنسر سیاسی» (political influencers) برای توصیف آنها استفاده می‌کند. «اینفلوئنسر» این روزها برای چهره‌های اینستاگرامی و فضای مجازی که در حوزه‌های مختلف بر مخاطبان خود تاثیر می‌گذارند نیز استفاده می‌شود. این درحالی است که در چهار دهه اخیر همواره برخی مقامات، چهره‌های دانشگاهی، تحلیلگران سیاسی فعالان اجتماعی و مدنی در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر به همکاری با جمهوری اسلامی و استفاده از رسانه‌های آزاد و حوزه‌های کاری خود برای تبلیغ سیاست‌های جمهوری اسلامی متهم‌ بوده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دعوتنامه این نشست را امیر سعید ایروانی، نماینده جمهوری اسلامی ایران، هفته گذشته ارسال کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در متن این دعوتنامه آمده است که محتوای مورد بحث در نشست قابل ضبط نیست.

یک نشست، یکی از دست‌کم سه نشست خصوصی است که در حاشیه مجمع عمومی با حضور رئیسی برگزار می‌شود و انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته است. او بامداد دوشنبه میزبانی نشستی تحت عنوان «دیالوگ بین‌الادیانی» است و سه‌شنبه هم در شورای روابط خارجی آمریکا خواهد بود.

هرچند طبق قوانین سازمان ملل، مقامات همه کشورها می‌توانند در مجمع عمومی که هر سال در ماه سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود شرکت کنند، اما مقامات جمهوری اسلامی از فرصت حضور در قلب آمریکا برای تاثیرگذاری بر جامعه سیاسی و افکار عمومی آمریکا به نفع سیاست‌های خود استفاده می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy