Wednesday, Sep 27, 2023

صفحه نخست » "آخرین نفس‌های مادر شریف ایران در کام اژدهای بی رحم ولایت"

فاطمه سپهری از زندان به بیمارستان منتقل شد

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه سپهری، زندانی سیاسی در پی وخامت وضعیت جسمانی‌اش چهارشنبه ۵ مهر از زندان وکیل‌آباد مشهد به بیمارستان قائم این شهر منتقل شد.

***

k2.jpgاین خبر را محمدحسین سپهری، برادر فاطمه سپهری با انتشار ویدئویی اعلام کرد و گفت پیش از این خواهرش به دلیل مشکلات قلبی به بهداری زندان منتقل شده و به‌رغم حال نامساعد جسمی با مخالفت مسئولان زندان از اعزام به بیمارستان محروم مانده بود.

شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد فاطمه سپهری را به اتهام «همکاری با دول متخاصم» به ۱۰ سال زندان، و به اتهامات «اجتماع و تبانی» به پنج سال حبس، «توهین به رهبری» به دو سال زندان و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم و سپس دادگاه تجدیدنظر این حکم را عیناً تأیید کرد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود. او یک سال پیش نیز به دلیل فعالیت‌های خود و مصاحبه با رسانه‌های خارج از ایران به حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده بود. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فاطمه سپهری را ۳۰ شهریور سال گذشته در خانه‌اش در مشهد بازداشت کردند. او از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy