Wednesday, Sep 27, 2023

صفحه نخست » گفتگوی بی بی سی با نویسنده گزارش افشاگرانه شبکه ایران اینترنشنال و علی واعظ مدیر پروژه ایران

bbc.jpgبی بی سی - گزارش مشترک وب‌سایت آمریکایی سمافور و شبکه ایران اینترنشنال در مورد «ارتباط افراد نزدیک به رابرت مالی، نماینده تعلیق شده آمریکا در امور ایران، با شبکه‌ای از کارشناسان وابسته به جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات برجام» واکنش‌هایی به دنبال داشته است.

این گزارش به برنامه‌ای موسوم به «طرح کارشناسان ایران» می‌پردازد که بر اساس این گزارش در زمان وزارت محمدجواد ظریف در مقام وزیر خارجه ایران، برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی و همچنین بر صاحب‌نظران و تصمیم‌گیرندگان دولت‌های غربی راه‌اندازی شد.

گفتگو با بزرگمهر شرف‌الدین، نویسنده گزارش ایران اینترنشنال و سردبیر بخش دیجیتال این رسانه:

علی واعظ، مدیر بخش ایران در «گروه بین‌المللی بحران» که نامش در گزارش مشترک سمافور و ایران‌اینترنشال آمده، هم در شبکه اکس، توییتر سابق، این اتهام را تکذیب کرده و آن را «بی‌معنی» و «تخریب وجهه» خوانده است.

وب‌سایت سِمافور و شبکه ایران اینترنشنال، در گزارشی با انتشار آنچه می‌گویند مکاتبات و ایمیل‌های منسوب به مقام‌های وزارت خارجه ایران است، مدعی شده بودند که افرادی نزدیک به رابرت مالی، نماینده تعلیق شده آمریکا در امور ایران، در جریان مذاکرات برجام با شبکه‌ای از کارشناسان وابسته به جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بوده‌ است.

بخش اول گفتگوی علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران و یکی از افرادی که در گزارش ایران‌اینترنشنال از او نام برده شده:

بخش دوم گفتگوی علی واعظ:

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy