Monday, Oct 23, 2023

صفحه نخست » درخواست 4 مقام دولت ترامپ برای اخراج ایرانیان شاغل در دولت امریکا

تد کروز: تعلیق رابرت مالی رسوایی بود، ۳ جاسوس ایرانی برای دولت آمریکا کار می‌کردند تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه، اتفاق‌های رخ داده پیرامون رابرت مالی، نماینده معلق شده رییس‌جمهوری آمریکا در امور ایران را «یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های امنیت ملی» در تاریخ ایالات متحده خواند و گفت «سه جاسوس ایرانی» در بالاترین سطوح دولت آمریکا مشغول به کار بوده‌اند.

کروز روز دوشنبه اول آبان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز تاکید کرد سه تن از مشاوران ارشد مالی که در حلقه نزدیکان مورد اعتماد او قرار داشتند، «از سوی حکومت ایران به استخدام درآمده بودند». اشاره کروز به آرین طباطبایی، دینا اسفندیاری و علی واعظ است که در گذشته جز تیم رابرت مالی یا از نزدیکان او بودند.

این سناتور جمهوری‌خواه با انتقاد از رویکرد «مافیای رسانه ای» در قبال افشاگری‌های صورت گرفته گفت این رسانه‌ها به این موضوع نمی‌پردازند که «سه جاسوس ایرانی در حالی که مستقیما برای ایران کار می‌کردند، به سطوح ارشد دولت منتقل شدند و به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی داشتند».

روز ۲۶ مهر چهار مقام ارشد امنیتی دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، در بیانیه‌ای با اشاره به حمله اخیر حماس به اسرائیل و عملیات نفوذ ایران، خواهان لغو مجوز امنیتی و استخدام افرادی شدند که به دلیل پیوند با جمهوری اسلامی می‌توانند تهدیدگر امنیت ملی ایالات متحده باشند.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز ۲۴ مهر اعلام کرد قصد دارد به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده‌اش در مورد سیاست واشینگتن در قبال جمهوری اسلامی، رابرت مالی را به عنوان شاهد احضار کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy