Wednesday, Oct 18, 2023

صفحه نخست » هشدار MI5: خطر حملات تروریستی ایران در بریتانیا

Mfifteen.jpgدویچه وله - رئیس سازمان امنیت داخلی بریتانیا گفت، با بحران اخیر در خاورمیانه احتمال حملات تروریستی تحت حمایت ایران در بریتانیا وجود دارد. به گفته او، تاکنون این حملات علیه مخالفان رژیم بوده‌اند ولی اهداف می‌توانند تغییر کنند.

این اولین باری است که کن مک‌کالوم، رئیس سازمان امنیت داخلی بریتانیا (MI5)، به درگیری میان اسرائیل و سازمان تروریستی حماس در نوار غزه می‌پردازد.

مک‌کالوم روز سه‌شنبه ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در نشستی با حضور روسای دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند گفت، "حملات هیولایی" به اسرائیل می‌تواند خطر جنایات تروریستی در بریتانیا را افزایش دهد و بر نگرانی‌ها در مورد تهدید از جانب جمهوری اسلامی ایران بیافزاید.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

به گفته رئیس سازمان امنیت داخلی بریتانیا، رژیم ایران پیش از این یک تهدید "ویژه جدی" بوده است، اما اکنون ممکن است "به سمت مسیرهای جدید حرکت کند".

او در ادامه اظهار داشت: «بدیهی است که ما از مدت‌ها پیش نگران رفتار ایران در بریتانیا بوده‌ایم. به طور خاص، در طول ۱۸ ماه گذشته یا بیشتر، شاهد مرحله شدیدی از تهدیدات ایران در خاک بریتانیا بوده‌ایم. واضح است که رویدادهای خاورمیانه این احتمال را تشدید می‌کند که ایران ممکن است تصمیم بگیرد به سمت مسیرهای جدید حرکت کند.»

مک کالوم احتمال داد که این حملات می‌توانند شامل بریتانیا نیز بشوند و به همین دلیل بریتانیا در سطح بالایی خود را برای تهدیدات سازماندهی شده از سوی ایران آماده کرده است.رئیس سازمان امنیت داخلی بریتانیا تاکید کرد، فعالیت‌هایی که رژیم ایران در طول ۱۸ ماه گذشته در بریتانیا داشته است، به طور عمده دشمنان داخلی رژیم، مخالفان و نهادهای رسانه‌ای فارسی‌زبان را هدف قرار داده‌اند.

کن مک‌کالوم هشدار داد که ممکن است اهداف حملات ایران در بریتانیا در واکنش به رویدادهای اخیر در خاورمیانه تغییر کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy