Wednesday, Oct 18, 2023

صفحه نخست » واکنش زهرا رهنورد به قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

rahnavard.jpgکاردآجین‌شدن داریوش و وحیده، یادآور مرگ‌های مشکوک هنرمندان است

ایران وایر - «اردشیر امیرارجمند»، مشاور «میرحسین موسوی»، با انتشار متنی کوتاه از «زهرا رهنورد»، واکنش او را به قتل «داریوش مهرجویی» و «وحیده محمدی‌فر» منتشر کرد.

زهرارهنورد که از بهمن۱۳۸۹ تا به‌ امروز، همراه با همسرش میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز، در حصر خانگی است، با ابراز امیدواری از اینکه «این‌بار، در این جنایت، قاتل قسِر در نرود»، نوشته است: «کاردآجین شدن داریوش و وحیده هنرمند، یادآور سلاخی داریوش و پروانه فروهر و به مسلخ کشاندن روشنفکرانی چون پوینده و مختاری و شریف و دوانی و خودکشی‌ها و مرگ‌های مشکوک هنرمندان و سایر معترضان است».

نحوه قتل این کارگردان نام‌آشنای ایران و همسرش، با ضربه‌های چاقو بر بردن و گردن آن‌ها، برای افکار عمومی ایران، یادآور قتل‌های زنجیره‌ای هنرمندان و روشنفکران در دهه هفتاد است.

چندتن از چهره‌های سرشناس هنر، فعالین مدنی و وکلا نیز، در یادداشت‌هایی به این موضوع اشاره کرده‌اند.

«نسرین ستوده»، وکیل، حقوقدان و فعال حقوق‌بشر، در پستی در شبکه‌ اجتماعی «فیسبوک» با اشاره به نزدیک بودن سالروز قتل «داریوش فروهر» و همسرش «پروانه (اسکندری) فروهر» در جریان قتل‌های زنجیره‌ای دهه هفتاد، با مطرح کردن پرسش «آیا این هم سیاسی است؟» نوشت: «این قتل سیاسی باشد یا نباشد، علت پافشاری ما برای رفراندوم جهت برقراری حکومتی معمولی را توضیح می‌دهد. چون در خوشبینانه‌ترین حالت، اين حکومت قادر به برقراری امنیت نیست».

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

همچنین «مانی حقیقی»، کارگردان و بازیگر ایرانی نیز در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی فارسی»، گفت: «تنها ۲۵ سال از قتل‌های زنجیره‌ای ۱۳۷۷ می‌گذرد و حداقل خواسته مردم ایران این است که آن جنایت‌ها دیگر تکرار نشود».

او همچنین اعلام کرد: «حداقل درخواستی که می‌توان داشت این است که هرچه سریع‌تر مشخص شود که باعث این جنایت چه کسی بوده و امیدوار باشیم که کار به سر کشیدن واجبی در زندان اوین نکشد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy