Wednesday, Oct 18, 2023

صفحه نخست » وزیر خارجه ترکیه: ایران و حماس از حضور یکدیگر سود می‌برند

turkey.jpgبه گزارش جماران؛ به نقل از آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، روز چهارشنبه در دیدار با سردبیران روزنامه‌های این کشور به نقش ایران در بحران غزه پرداخت و گفت گروه‌‌های شبه‌نظامی تحت حمایت تهران در منطقه با مشروعیت و پایگاهی که کسب کرده‌اند، به «تهدیدی بزرگ» برای اسرائیل تبدیل شده‌اند.

آقای هاکان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های ایران برای انتقام از اسرائیل و فعالیت‌های حماس تلاقی پیدا کرده و آن دو «ظاهرا از یکدیگر سود می‌برند»، گفت: «هم‌اکنون اولویت ما جلوگیری از گسترش حوزه جغرافیایی این درگیری است».

وزیرخارجه ترکیه با اشاره به اینکه «جوی احساسی و انتقام‌جویانه» در اسرائیل حاکم است، گفت: «قشری از اسرائیل بر این باورند که اگر اسرائیل با ایران وارد جنگ شود، آمریکا خود به خود به نفع آنها وارد جنگ خواهد شد. آمریکا خواهان چنین تحولی نیست و امیدوار است با بازدارندگی از گسترش جنگ جلوگیری کند.»

فیدان با اشاره به اختلاف بین گروه‌های فلسطینی، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که عدم وحدت میان فلسطینی‌ها یکی از بزرگترین موانع راه حل دو دولتی است.

وی درباره کمک‌های بشردوستانه ترکیه به مردم فلسطین، گفت: کمک‌های بشردوستانه خود را به بندر عریش و فرودگاه این شهر فرستادیم. مقامات مصری نیز واقعا آماده همکاری در این زمینه هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy