Thursday, Oct 19, 2023

صفحه نخست » قاتل مهرجویی دستگیر شد، باجناق‌ها آدمکش اجیر کردند؟

گزارشtasnim.jpg تکمیلی:

دویچه وله - هم‌زمان خبرگزاری رکنا که روز سه‌شنبه خبر دستگیری "عامل اصلی قتل" را منتشر کرده بود، در "گزارشی اختصاصی" باجناق‌های مهرجویی را به عنوان آمران و طراحان قتل او و همسرش معرفی کرد.

بر اساس این گزارش دو باجناق مهرجویی با اجیر کردن سه نفر از "اتباع بیگانه" نقشه قتل او و وحیده محمدی‌فر را اجرا کرده‌اند. رکنا ادعا کرده است که باجناق‌ها با مهرجویی و همسرش اختلافات مالی داشته‌اند.

ساعاتی بعد سایت تسنیم، نزدیک به سپاه به نقل از "یک منبع آگاه" نوشت که "مظنون اصلی از باجناق‌های داریوش مهرجویی نیست و اصحاب رسانه از گمانه‌زنی پرهیز کنند تا کارآگاهان پلیس به‌زودی اخبار تکمیلی را اعلام کنند".

این "منبع" گفته است که "اصلاً در بین دستگیرشدگان فردی که نسبت باجناقی با مرحوم مهرجویی داشته باشد، نبوده است".

رسانه‌های ایران همچنین به یادداشتی از یکی از اعضای خانواده محمدی‌فر استناد کرده‌اند که او نیز دخالت اعضای این خانواده را در قتل تکذیب کرده است. علیرضا محمدی‌فر در یادداشت خود نوشته است: «پاره‌ای از خبرگزاری‌ها که هدف‌شان معلوم نیست، به خانواده شناخته‌شده محمدی‌فر اتهامات کذب و کثیفی نسبت داده‌اند.»

او با رد وجود اختلاف مالی میان مهرجویی و همسرش با خانواده محمدی‌فر از تصمیم این خانواده به تنطیم "شکایتی علیه مفتریان برای اعاده حیثیت" خبر داده است.

عصر پنجشنبه دادستان تهران اعلام کرد که علیه مدیرمسئول سایتی که خبری مبنی بر مشارکت باجناق‌های داریوش مهرجویی در قتل او منتشر کرده است اعلام جرم می‌کند.

میزان، خبرگزاری قوه قضائیه در این رابطه نوشت: «با توجه به کذب بودن خبر منتشره در برخی رسانه‌ها در مورد نقش باجناق مرحوم مهرجویی در پرونده قتل تشکیل شده در این مورد مدیرمسئول سایت منتشرکننده خبر، احضار و علیه این رسانه از سوی دادستانی تهران اعلام جرم شد.»

گزارش اول:

رکنا: قاتل داریوش مهرجویی اعتراف کرد / 2 روز پیش بازداشت شده بود

خبرگزاری‌های ایران به نقل از منتظر المهدی، سخنگوی فراجا خبر از دستگیری قاتل اصلی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر داده‌اند.

براساس این گزارشها دقایقی پیش قاتل اصلی که از جمله افراد «دستگیرشده» پلیس ایران بوده است، «پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع گیری شناسایی و به قطعیت رسیده است.»

پلیس گفته که بازجویی‌ها برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل جریان دارد.

سخنگوی پلیس ایران همچنین تاکید کرد که اقدامات پلیس برای شناسایی «همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است».

داریوش مهرجویی، فیلمساز برجسته ایرانی و همسرش وحیده محمدی‌فر،‌ فیلمنامه‌نویس و دستیار کارگردان، شنبه شب در ویلای شخصی خود در نزدیکی کرج به قتل رسیدند که موجب واکنش‌های گسترده‌ای شده است.

برخی از منتقدان حکومت ایران، با شبیه دانستن مرگ این دو با قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ خورشیدی، حکومت ایران را به دست داشتن در این قتل به قصد ارعاب متهم کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy