Tuesday, Oct 24, 2023

صفحه نخست » فرزند بنیانگذار حماس: غیرنظامیان غزه به مصر منتقل شوند و اسرائیل در تونل‌های زیرزمینی غزه از گاز استفاده کند!

hamasson.jpgمصعب حسن یوسف به شبکه خبری فاکس گفت که اسرائیل با شکست دادن حماس بزرگ‌ترین لطف را به مردم فلسطینی می‌کند

ایندیپندنت فارسی - پسر یکی از رهبران بنیانگذار حماس به اسرائیل پیشنهاد کرد که در جنگ با این گروه تندرو و مسلح و برای بیرون راندن نیروهای آن از تونل‌های زیرزمینی غزه، از گاز استفاده کند.

مصعب حسن یوسف، فرزند شیخ حسن یوسف، از اعضای ارشد حماس و از رهبران معنوی آن، است.

مصعب حسن یوسف ۴۵ ساله، از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ برای شین‌بت، دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، کار می‌کرد و از منابع باارزش شین‌بت در رهبری حماس بود. او در ۲۰۱۲ کتاب «فرزند حماس» را درباره همکاری خود با دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نوشت.

یوسف به فاکس گفت که اسرائیل باید نخست غیرنظامیان را از غزه تخلیه و به مصر منتقل کند و سپس استفاده از گاز را در شبکه تودرتوی تونل‌های محل اختفای اعضای حماس بیازماید.

مصعب حسن یوسف گفت: «این روش وحشتناک به نظر می‌رسد، اما به نظر من هیچ گزینه دیگری وجود ندارد. تونل‌ها به هم متصل‌اند و گاز می‌تواند راه‌حل باشد، اما باید در زمان مناسب انجام شود.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در چند روز گذشته اسرائیل گفته است که برای انجام عملیات زمینی علیه غزه آماده می‌شود.

یوسف افزود: «نمی‌توانیم ناگهانی وارد غزه شویم، چون هیچ ارتش مدرنی برای این نوع جنگ آماده نیست. و مهم‌تر از همه اینکه باید غیرنظامیان را از صحنه خارج کنیم. تا زمانی که غیرنظامیان آنجا باشند، عملیات ناقص خواهد بود.»

یوسف در این گفت‌وگو همچنین درباره تصمیم خود برای ترک خانواده و گرویدن به مسیحیت صحبت کرد و گفت: «من در قلب رهبری حماس متولد شدم و آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسم. حماس‌ کوچک‌ترین اهمیتی به مردم فلسطینی نمی‌دهد. آن‌ها برای جان انسان‌ها ارزشی قائل نیستند.»

مصعب حسن یوسف گفت که وحشیگری حماس را به چشم خود دیده است، و افزود: «باید با خودم صادق می‌بودم. حتی با اینکه حماس امتیازهای زیادی به من داده بود و با من همچون شاهزاده برخورد می‌کردند، آن‌ها را نمی‌خواستم. حتی به خانواده‌ام پشت کردم؛ یعنی تا این حد با حماس مخالف بودم، و امروز که ۲۵ سال گذشته است، آنان حاکمان غزه‌اند و داریم می‌بینیم که چه کارهایی از آن‌ها برمی‌آید.»

اظهارات او تقریبا دو هفته پس از حمله غافلگیرانه حماس به درون مرزهای اسرائیل و کشتار غیرنظامیان و کودکان و به گروگان گرفتن افراد بود.

آمریکا می‌گوید که بیش از ۲۰۰ اسرائیلی در حال حاضر در غزه گروگان حماس‌اند.

مصعف حسن یوسف گفت: «حماس جنبشی ملی نیست، بلکه یک جنبش مذهبی با هدف ایجاد حکومت اسلامی است.» به گفته یوسف، رهبران حماس با ملی‌گرایی مخالفند و «از مسئله فلسطین فقط برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و هدف غایی‌شان تبدیل خاورمیانه و دنیا به حکومتی اسلامی است.»

مصعب حسن یوسف تاکید کرد که صحنه‌گردان واقعی در این میان، جمهوری اسلامی ایران است که حامی شناخته‌‌شده حماس به‌شمار می‌رود.

یوسف گفت: «ایران مغز متفکر واقعی این صحنه است. حماس به مردم فلسطینی خدمت نمی‌کند، بلکه در خدمت جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری اسلامی ایران و روسیه اربابان حماس‌اند. پس حرف‌های رهبران حماس درباره ملی‌گرایی فلسطینی دروغ است و از مردم فلسطینی به مثابه سپر انسانی استفاده می‌کنند.»

او افزود: «اسرائیل با شکست دادن حماس، بزرگ‌ترین خدمت را به مردم فلسطینی می‌کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy