Tuesday, Oct 24, 2023

صفحه نخست » هسته‌های تروریستی در حال برنامه‌ریزی حملات بعدی در آمریکا؟

epoc.jpgایپاک تایمز - حمله تروریستی حماس به اسرائیل اثرات متعددی در سراسر جهان داشته است و مرزهای نفوذپذیر ایالات متحده دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

مارک مورگان، که در دوران دولت ترامپ به عنوان کمیسر موقت گمرکات و حفاظت از مرزهای ایالات متحده خدمت می‌کرد، به اپک تایمز گفت: «همان تروریست‌ها که به تازگی حمله وحشتناکی در اسرائیل انجام دادند، نفرت و تعهد تزلزل ناپذیر آنها برای آسیب رساندن به ایالات متحده، همچنان ادامه داد

او تأکید کرد: «هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که مرزهای ما امن است.»

این مقام سابق دولت ایالات متحده گفت که این نگرانی واقعی وجود دارد که تروریست‌ها قبلاً از مرز ایالات متحده عبور کرده باشند و به ویژه در میان جمع بیش از ۱.۶ میلیون مهاجر غیرقانونی بوده باشند که هنگام ورود از گشت مرزی فرار کردند و برای مقامات ناشناخته هستند.

وی گفت که در ۱۱ ماه گذشته، ۱۵۱ نفر از افراد موجود در لیست نظارت بر ترور توسط گشت مرزی پس از عبور غیرقانونی دستگیر شدهاند، در حالی که دهها هزار نفر دیگر از «خارجی‌ها با ویژگی‌های خاص» به امریکا وارد و آزاد شدهاند.

افراد با «ویژگی‌های خاص» به این معنی است که آنها از کشورهایی هستند که روابط مستقیم با گروه‌های تروریستی تحت حمایت دولت از جمله یمن، ایران، لبنان، مصر و پاکستان دارند.

آقای مورگان هشدار داد که یک حمله تروریستی دیگر در داخل ایالات متحده مانند بمب‌گذاری ۲۰۱۳ بوستون یا سن برناردینو، کالیفرنیا در سال ۲۰۱۵، تیراندازی جمعی و تلاش برای بمب‌گذاری قریب الوقوع است.

او تأکید کرد: «آنچه من می‌گویم این است که احتمالاً از پیش یک گروه در ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی بعدی است، و ما هیچ اطلاعی از آن نداریم و هیچ‌کس نمی‌تواند این را پیش‌بینی کند

مورگان گفت: «ما در کشور خود افرادی داریم که در واقع از حماس حمایت می‌کنند، از سر بریدن نوزادان، زنده سوزاندن آنها و تجاوز به زنان و فیلم برداری از آن حمایت می‌کنند

او ادامه داد: «شما ایدئولوژی ریشه‌دار و غیرمنطقی را دارید که برای رفتن به سوی اقدامات رادیکالی و خشن به یک محرک و رویداد نیاز دارد، و اکنون این رویداد رخ داده است.»

او که ۲۰ سال به عنوان مامور اف‌بی‌آی خدمت کرده است عنوان کرد که یک رویداد تروریستی مانند حمله حماس که منجر به کشته شدن ۱۴۰۰ اسرائیلی از جمله کودکان شد، می تواند به عنوان یک رویداد محرک عمل کند.

این در حالی است که هواداران حماس در ۱۴ اکتبر با به اهتزاز درآوردن پرچم های فلسطین، بیرون کاخ سفید ایستادند و شعار «فلسطین را آزاد کن» سر دادند. برخی از تظاهرکنندگان از پوشش های سر و صورت که معمولاً با گروه‌های جهادی مرتبط است استفاده میکردند.

از سوی دیگر خالد مشعل رئیس پیشین حماس فایل صوتی را برای رسانه‌های بین‌المللی ارسال کرد و ابتدا توسط آژانس خبری رویترز در تاریخ ۱۱ اکتبر منتشر شد که در آن فایل صوتی گفته بود: «به همه علمایی که جهاد را آموزش می‌دهند... به همه کسانی که آموزش می‌دهند و یاد می‌گیرند، اکنون زمان اجرای [تئوری‌ها] است.»

علاوه بر حماس گروه‌های تروریستی دیگری با حمایت جمهوری اسلامی در منطقه فعال هستند مانند حزب‌الله لبنان. حزب‌الله مانند حماس یک گروه تروریستی اسلامی است که توسط جمهوری اسلامی حمایت مالی می‌شود. در سال ۲۰۲۰، وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که حکومت ایران سالانه ۱۰۰ میلیون دلار به حماس و ۷۰۰ میلیون دلار دیگر به حزب‌الله کمک می‌کند.

اما در حالی که بیشتر اقدامات این سازمان‌ها به خاورمیانه محدود می‌شود، حزب‌الله دارای هسته‌های تروریستی است که در قاره آمریکا فعالیت می‌کنند.

حزب‌الله دهه‌هاست که بی‌سروصدا در حال ریشه‌‌کردن در آمریکای لاتین است و دولت ایالات متحده از آن آگاه است.

کمیته فرعی ایالات متحده در امور ضدتروریسم و اطلاعات در سال ۲۰۱۲ با انتشار گزارشی عنوان کرد: «توجه به این نکته حائز اهمیت است که رابطه حزب‌الله با گروه‌های جنایتکار و تروریستی در آمریکای لاتین توسعه یافته است و از روابط و منافع متقابل در حوزه های پولشویی، قاچاق و تامین مالی به اشکال مستقیم و مرگبارتر همکاری تبدیل شده است

آقای مورگان با اشاره به این موارد گفت که به خوبی مشخص است که رژیم ایران «به طور فعال جنایت‌کاران را در ونزوئلا رها کرده و آنها را تشویق می‌کند به ایالات متحده بیایند

او گفت: «این جنگ جدید در خاورمیانه باید به ما بگوید که تروریسم جهانی زنده و سالم است و آنها شاخک‌های خود را در سراسر جهان دارند. آنها تلاش می‌کنند تا آنجا که می‌توانند مردم را رادیکال کنند.»

هیچ حرکتی از سازمان‌های تروریستی اسلامی - در قاره آمریکا یا جاهای دیگر - بدون اطلاع، رضایت یا حمایت جمهوری اسلامی وجود ندارد.

این کشور برنامه ایدئولوژیک ضد غربی خود را از طریق گروه‌های افراطی اسلامی از جمله القاعده، حزب‌الله و حماس به کار گرفته است.

همچنین ایرینا تسوکرمن، کارشناس امنیت ملی و تحلیلگر منطقه‌ای به اپک تایمز گفت: «با توجه به سطح هماهنگی میان حماس و حزب‌الله و همچنین وجود موجی از تحریک نیروها در حال حاضر، روشن است که این دو سازمان تروریستی به‌راحتی می‌توانند اقدام به ترکیب نیروها و ارائه سلاح و حمایت مادی دیگر به همتایان خود در داخل ایالات متحده نمایند، یا حتی برای برنامه‌ریزی حمله یا فعالیت‌های زیرزمینی دیگر از پایگاه خود در آمریکای جنوبی اقدام نمایند

این گونه هشدارها در حالی بیان می‌شود که مقامات مرزی ایالات متحده بیش از ۲.۸ میلیون مهاجر غیرقانونی را در ۱۱ ماه گذشته دستگیر کردهاند که بالاترین تعداد در چنین دوره ای در تاریخ است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy