Tuesday, Oct 24, 2023

صفحه نخست » طرح ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با حماس و حزب‌الله توسط مکرون

macron.jpgامانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد داد که ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در سوریه و عراق می‌تواند گسترش یافته و با حماس در غزه نیز مبارزه کند. او افزود: مبارزه با تروریسم باید بدون رحم اما شامل قوانین باشد

او در ادامه گفت: «همان‌گونه که ائتلاف علیه داعش ایجاد شد، پیشنهاد می‌کنم ائتلافی علیه تمامی گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای دنیا هستند شکل بگیرد.»

***

ایندیپندنت فارسی - ائتلاف مبارزه با داعش سپتامبر ۲۰۱۴ تشکیل شد. این ائتلاف از «شکست نظامی داعش در عراق و سوریه» حمایت می‌کند و در زمینه «مشاوره، کمک و توانمندسازی با هدف شناسایی عوامل داعش» فعال است. در این ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا حدود ۸۳ کشور جهان عضوند.

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون در اورشلیم در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که تروریسم «دشمن مشترک» فرانسه و اسرائیل است. او با تاکید بر اینکه کشورش مردم اسرائیل را تنها نمی‌گذارد، به خبرنگاران گفت: «فرانسه برای همکاری با ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به منظور مبارزه با نیروهای حماس آماده است.»

مکرون همچنین درباره خطرات یک درگیری منطقه‌ای هشدار داد و تاکید کرد که مبارزه با حماس «باید بدون هیچ‌گونه رحمی اما با قاعده» باشد.

در حمله شبه‌نظامیان حماس به جنوب اسرائیل در روز شنبه هفتم اکتبر، ۳۰ شهروند فرانسوی هم کشته شدند. رئیس‌جمهوری فرانسه که با خانواده‌ قربانیان فرانسوی در فرودگاه تل‌آویو دیدار کرد، گفت که آزادی ۹ گروگان فرانسوی اولویت کشورش خواهد بود و برای آزادی گروگان‌ها تلاش می‌کند.

مکرون در اورشلیم در دیدار با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، هم خاطرنشان کرد که فرانسه شانه‌به‌شانه اسرائیل می‌ایستد.

به گفته مشاوران رئیس‌جمهوری فرانسه، او در سفر به اسرائیل قصد دارد فراتر از ابراز همبستگی، «پیشنهادهایی ارائه دهد که تا حد امکان عملیاتی باشند». آن‌ها افزودند که مکرون برای یک آتش‌بس بشردوستانه فشار خواهد آورد و امیدوار است راهکارهایش برای جلوگیری از تشدید تنش، آزادی گروگان‌ها، تضمین امنیت اسرائیل و بررسی راه‌حل دوکشوری موثر واقع شود.

سفر مکرون به اسرائیل پس از آن صورت گرفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تلاش برای توافق بر سر درخواست «آتش‌بس بشردوستانه» در جنگ اسرائیل و حماس بحث‌هایی را مطرح کردند. موافقان این طرح معتقدند که چنین تواقفی برای ارائه کمک‌های بیشتر به غیرنظامیان لازم است؛ اما مخالفان می‌گویند حماس از این فرصت برای تقویت نیروهایش استفاده خواهد کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

هم‌زمان با حضور امانوئل مکرون در اسرائیل، دفتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد که با رئیس‌جمهوری فرانسه در کرانه غربی دیدار خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy