Sunday, Oct 29, 2023

صفحه نخست » رییس شرکت نفت روسیه ؛ مرگ ناگهانی و مشکوک یکی از مدیران ارشدش بعد از انتقاد از پوتین

29-11.jpgایندیپندنت فارسی - شرکت انرژی لوک‌اویل سال ۲۰۲۲ در مورد تهاجم مسکو به اوکراین علنا موضع گرفت.

مت مترز یکی از مدیران ارشد دومین شرکت بزرگ نفت روسیه سومین فرد در این شرکت است که در ۱۸ ماه اخیر ناگهان جانش را از دست می‌دهد؛ شرکتی که سال گذشته در مورد تهاجم ولادیمیر پوتین به اوکراین اعلام موضع کرد.

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد ولادیمیر نکراسوف، رئیس لوک اویل، پس از نارسایی حاد قلبی درگذشت. این شرکت به درخواست اظهارنظر بیشتر پاسخی نداد.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، نکراسوف سپتامبر گذشته جانشین راویل ماگانوف، رئیس پیشین هیئت‌مدیره لوک اویل، شد که در اثر سقوط از پنجره بیمارستان جانش را از دست داده بود.

به گفته رسانه‌های روسی، ماگانوف ۶۷ ساله در بیمارستان بالینی مرکزی مسکو تحت مداوا قرار داشت و بر اثر جراحات جانش را از دست داد. لوک اویل اعلام کرد که او بر اثر «بیماری جدی» درگذشت اما به سقوط ادعایی که باعث تعجب ناظران روسیه در غرب شد، هیچ اشاره‌ای نکرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی
لوک اویل به‌شکل عجیبی در برابر عملیات مسکو به اوکراین علنا اعلام موضع کرد؛ کاری که بین شرکت‌های روسی غیرمعمول بود.

هیئت‌مدیره این شرکت انرژی درست چند روز بعد از آغاز جنگ، طی بیانیه‌ای از «رویدادهای غمبار» اوکراین ابراز نگرانی کرد و «پایان هرچه سریع‌تر درگیری مسلحانه»‌ از طریق گفت‌وگو را خواستار شد.


جسد الکساندر ساببوتین، میلیاردر ۴۳ ساله و مدیر ارشد سابق لوک اویل، نیز در ماه مه ظاهرا پس از اثر مصرف سم وزغ هنگام دیدار با یک شمن، پیدا شد.

تعدادی از تاجران مرتبط با گازپروم، بزرگ‌ترین شرکت گاز سهامی عام جهان، نیز طی چند هفته از شروع حمله به اوکراین و پس از آن، در شرایطی مرموز جانشان را از دست دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy