Monday, Oct 30, 2023

صفحه نخست » ای‌کاش سلطنت‌طلب‌ها، دمکراسی و نظریه‌پردازان ج.ا تاریخ و قضاوت تاریخی را از اروپایی‌ها می‌آموختند

zk.jpgصادق زیباکلام - به‌دعوت جناب حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی»، نشستی در حسینیۀ جماران با شرکت نمایندگان اقلیت‌های دینی، نمایندگان حماس و جهاد اسلامی و شماری از مسئولین دولت آقای روحانی، از جمله سرکار خانم دکتر «معصومه ابتکار»، دکتر «محمدجواد ظریف» و سردار «حسین علایی» در ۵ آبان تشکیل شد. بدون هیچ انتقادی از اقدامات فلسطینی‌ها در نخستین روزهای عملیات، تمامی سخنرانی‌ها تکرار مطالب ج.ا بود.

اسرائیلی‌ها اشغالگر، ظالم، جنایتکار و متجاوز هستند و متقابلاً فلسطینی‌ها معصوم و مظلوم، که تنها یاور آنان ج.ا می‌باشد. به‌علاوۀ تئوری‌های توطئۀ همیشگی پیرامون چگونگی به‌وجود آمدن اسرائیل. از جناب «سیدحسن خمینی»، من چندان انتظاری نداشتم. فرمودند به‌فرض هم که آلمانی‌ها مرتکب جنایتی علیه یهودی‌ها شده باشند (که اصلش هم معلوم نیست چقدر واقعیت داشته)، استان «باواریا» را می‌دادند به یهودی‌ها؛ چرا فلسطین را دادند به یهودی‌ها؟ و در اثبات نظریۀشان فرمودند: «گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری».

مطالب جناب «ظریف» و به‌خصوص سردار «علایی» هم دست کمی از افاضات حاج حسن آقا نداشتند. اسرائیل بر اساس مظلوم‌نمایی و گسترش سرزمینی به‌وجود آمده.

اسرائیلی‌ها به‌دنبال «نیل تا فرات» بودند، اما انقلاب اسلامی و موضع‌گیری امام خمینی، که خواهان نابودی اسرائیل شدند، توانست هم جلوی توسعه‌طلبی اسرائیلی‌ها را بگیرد، و هم افسانۀ شکست‌ناپذیربودن اسرائیل را درهم شکند؛ اسرائیلی‌ها سال ۶۱ که به لبنان وارد شدند، می‌خواستند آنجا را هم به‌خاک خودشان اضافه کنند، اما امام با به‌وجود آوردن «حزب‌الله» مانع شدند؛ یهودی‌های اسرائیل چون از اروپا آمده‌اند، اگر اسرائیل ناامن شود، گریخته و به اروپا باز می‌گردند و سایر تحلیل های ج.ا. نمایندۀ حماس هم با اشاره به نقش استعمار جدید در به‌وجودآوردن اسرائیل و تأمین منافع استعماری غرب توسط اسرائیل، تئوری‌پردازی‌های عالمانه و تاریخی ایرانی‌ها را کامل کرد.

چهارهزار سال تاریخ یهودیت و خاورمیانه تقلیل پیدا کرد در اینکه اگر اسرائیلی‌ها بترسند، کار تمام است؛ صهیونیست‌ها می‌گریزند و فلسطین به‌کمک ج.ا به‌جای آن بر روی نقشه دومرتبه ظاهر می‌شود.

به «سلطنت‌طلب‌ها» گفتم ای‌کاش «دمکراسی‌خواهی» را از اروپاییان می‌آموختید، که سال‌هاست در کنارشان دارید زندگی می‌کنید؛ و به «نظریه‌پردازان میانه‌رو و اصلاح‌طلب ج.ا» هم عرض می‌کنم ای‌کاش «تاریخ» و «قضاوت تاریخی» را از اروپاییان می‌آموختید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy