Tuesday, Oct 31, 2023

صفحه نخست » آخرین اخبار از پیشروی اسرائیل در غزه، ترور فرمانده گردان بیت لاهیا، کشته شدن دو سرباز اسرائیلی

wAr1.jpgصدای آمریکا - ارتش اسرائیل روز سه شنبه نهم آبان، اعلام کرد که نیروهای این کشور در شبانه روز گذشته به بیش از ۳۰۰ هدف حماس حمله کردند و افزود که تونل‌های متعلق به این گروه شبه نظامی نیز هدف حمله سربازان اسرائیلی قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز در این مورد اشاره کرد که تونل‌های حماس هدف کلیدی در حملات اسرائیل است.

ارتش اسرائیل در پیام رسان اجتماعی «ایکس» نوشت که در پی حمله هوایی به اهداف و زیر ساخت های حماس تعداد زیادی از اعضای آن کشته شده اند.

آسوشیتدپرس در گزارشی از عملیات نظامی اسرائیل نوشت که واحدهای نظامی این کشور عملیات خود در شمال نوار غزه را گسترش داده اند.

killed.jpgترور یکی دیگر از فرماندهان ارشد حماس

سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه شنبه نهم آبان، در شبکه اجتماعی ایکس با به اشتراک گذاشتن ویدئویی از کشته شدن فرمانده «گردان بیت لاهیا»، از فرماندهان ارشد گروه شبه نظامی حماس، خبر داد.

دانیل هاگاری نوشت که جت‌های جنگنده اسرائیل سه شنبه شب هشتم آبان، در عملیاتی «نسیم ابو اجینا» فرمانده گردان بیت لاهیا را کشتند.

به نوشته او، این فرمانده در حملات ۱۵ مهر حماس به اسرائیل نقش داشت. شبه نظامیان حماس در این حمله بیش از ۱۴۰۰ تن را کشتند که اکثر آنها غیر نظامی بودند.

ارتش اسرائیل می‌گوید دو سرباز آن در درگیری‌های غزه کشته شده‌اند

killed.jpgارتش اسرائیل می‌گوید دو سرباز این کشور در جریان عملیات‌های جنگی روز سه‌شنبه آن در شمال غزه کشته شدند.

تلفات تازه ارتش اسرائیل همزمان با گسترش عملیات زمینی و هوایی آن برای آنچه که «نابودی» حماس خوانده شده، رخ داده است.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه عملیات زمینی خود را در نوار غزه شدت بخشید و در داخل این منطقه پیشروی کرد. هدف اسرائیل از این عملیات، انهدام حماس و بازگرداندن گروگان‌ها به خانه است.



تیم‌های خبری سی‌ان‌ان در شهر سدروت گزارش دادند که تانک‌ها و نفربرهای زرهی اسرائیل در داخل حصار مرزی مستقر شده‌اند و گلوله‌های توپ و خمپاره هدایت‌شونده به سمت غزه شلیک می‌کنند. همچنین در شمال شرق نوار غزه، صدای تیراندازی مسلسل‌ها شنیده می‌شود که حاکی از درگیری شدید در جبهه شمالی است.

گزارش خبرگزاری روسیه از تونل های حماس:



همزمان، جت‌های جنگنده، پهپاد و هلیکوپتر نیروی‌هوایی اسرائیل در این منطقه، عملیات پشتیبانی هوایی را اجرا می‌کنند.

ارتش اسرائیل با بیان اینکه تروریست‌ها از تجهیزات غیرنظامی به عنوان پوشش استفاده می‌کنند، از تیراندازی یک تانک اسرائیلی به یک خودروی غیرنظامی در فضای مجازی ابراز نگرانی کرد.

حماس می‌گوید یک سرباز اسرائیلی را کشته است

بی بی سی - کانال‌های تلگرامی تحت مدیریت حماس و گروه جهاد اسلامی به ارائه گزارش‌هایی مرتبط با جنگ اسرائیل-غزه پرداخته‌اند.

در ساعات اخیر، گردان‌های عزالدین قسام - شاخه نظامی حماس - گزارش عملیات خود را منتشر کرده است.

براساس این گزارش، نفرات این گروه یک سرباز ارتش اسرائیلی را کشته و دو خودرو را که قصد پیشروی به سمت شمال غرب غزه را داشته، منهدم کرده است.

این گزارش افزوده است که یک تانک اسرائیلی پس از اصابت گلوله ضدتانک در نزدیکی محله زیتون به آتش کشیده شد؛ در بیت حانون هم گفته شده است که سربازان اسرائیلی وارد ساختمانی شدند که نیروهای حماس در آن مخفی شده بودند که هدف حمله قرار گرفتند.

بی‌بی‌سی قادر نیست اکثر ادعاهای مربوط به عملیات در صحنه جنگ را فورا تایید کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy