Wednesday, Nov 8, 2023

صفحه نخست » خانواده عجمیان دستبردار نیست

ajmian.jpg- برادر عجمیان می‌گوید اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی «ربطی به قتل برادرش» نداشت

- می‌خواهیم حمید قره‌حسنلو و همسرش اعدام شوند

رادیو فردا - پس از اظهارات اعتراضی پدر روح‌الله عجمیان، بسیجی کشته‌شده در روز چهلم حدیث نجفی، از معترضان کرج، برادر این نیروی حکومتی هم به صراحت خواستار اعدام حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه، از بازداشت‌شدگان پرونده، شد.

حسین عجمیان در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد که روز چهارشنبه، ۱۷ آبان، منتشر شد گفته در این پرونده «فرد اصل‌ِکاری را که دکتر بود، اعدام نکردند.»

اشاره او به حمید قره‌حسنلو، رادیولوژیستی است که همراه با همسرش که کارشناس آزمایشگاه است، در منزل شخصی خود و در رابطه با این پرونده بازداشت شدند.

در ابتدا گزارش‌هایی از صدور حکم اعدام برای آقای قره‌حسنلو منتشر شد، اما پس از افزایش درخواست‌های جامعه جهانی برای لغو حکم اعدام او، این زوج به احکام سبک‌تری محکوم شدند.

حمید قره‌حسنلو به «۱۵ سال حبس در تبعید در یزد» و فرزانه قره‌حسنلو به «۵ سال حبس در تبعید در مشهد» محکوم شده‌اند.

با این حال اعضای خانواده عجمیان هم‌چنان با طرح اتهاماتی که هم از طرف وکلا و هم از طرف قوه قضاییه رد شده بر اجرای اعدام پافشاری می‌کنند.

پس از اظهارات پدر عجمیان در یک برنامه تلویزیونی، حسین عجمیان، برادر او، نیز به روزنامه اعتماد گفته: «فردی که با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شکسته، یک (ضربه) چاقو هم به پهلوی برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو کرده و با این ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع این آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و... کسی با او برخوردی نکرده است.»

او به صراحت از قوه قضائیه ایران خواسته «این فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند.»

درخواست اعدام چند نفر دیگر در این پرونده در حالی از سوی خانواده روح‌الله عجمیان مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۱، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را بر اساس همین پرونده اعدام کرد.

با این حال برادر روح‌الله عجمیان گفته که «حکم این دو نفر (کرمی و حسینی) محاربه بود و ربطی به ما نداشت.»

حسین عجمیان افزود: «چون این فرد (قره‌حسنلو) پول دارد نباید اعدام شود؟ بعد برخی افراد بی‌صدا و بی‌خانواده که پول نداشتند، اعدام شوند.»

پیشتر وکیل خانواده قره‌حسنلو اظهارات تلویزیونی و اصرار پدر روح‌الله عجمیان، بسیجی کشته‌شده در جریان مراسم چهلم حدیث نجفی، بر «اعدام تعداد بیشتری» در این پرونده، را «سوء تفاهم بی‌اساس» خوانده است.

محسن بیات ضمن تأکید بر این که «هیچ‌گونه دلیلی مبنی بر دخالت حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه قره‌حسنلو در قتل و حتی ضرب و شتم وجود نداشته»، گفت: «صدا و سیما باید اجازه دفاع بدهد.»

اتهام‌زنی از طرف خانواده عجمیان در حالی ادامه دارد که صداوسیمای جمهوری اسلامی هنوز به درخواست وکیل خانواده قره‌حسنلو واکنشی نشان نداده است.

آقای بیات روز شنبه ۱۳ آبان‌ماه در واکنش به ادعای پدر روح‌الله عجمیان مبنی بر نقش علی‌اکبر ولایتی در این پرونده نیز گفته بود: «علی‌اکبر ولایتی هیچ‌گونه دخالتی در این پرونده نداشته و ندارد.»

با این حال برادر عجمیان در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد، بارها از «اعمال نفوذ افراد و جریانات» در این پرونده سخن گفته است.

درخواست این خانواده برای اعدام افراد بیشتر در ارتباط با این پرونده، با واکنش‌های بسیار تندی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. در تضاد با موضع رسمی حکومت و حامیانش، حکم اعدام در ایران مخالفان بسیار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy