Wednesday, Nov 15, 2023

صفحه نخست » آغاز عملیات اسرائیل در بیمارستان شفا

hospital.jpg- وزارت بهداشت غزه: ارتش اسرائیل وارد زیرزمین بیمارستان شفاء شده است

- یک مقام امنیتی که نمی خواست نامش فاش شود به رادیو ارتش اسرائیل گفت "عملیات ما در بیمارستان الشفا در صورت لزوم گسترش خواهد یافت، ارتش دقیقاً می داند قرار است آنجا چه چیزی پیدا کند"

***

ایران اینترنشنال - ارتش اسرائیل از ورود به بیمارستان الشفا در شمال غزه و آغاز عملیات در قسمتی از آن خبر داد. در پی اعلام این خبر، یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت آمریکا از حمله هوایی به بیمارستان و تبادل آتش در آن حمایت نمی‌کند.

ارتش اسرائیل گفت عملیات در این بیمارستان پس از تخلیه بخش‌های مربوطه صورت گرفت و در ادامه عملیات قرار است تجهیزات پزشکی و غذای نوزادان به داخل بیمارستان منتقل شود.

در پی اعلام این خبر، یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت آمریکا از حمله هوایی به یک بیمارستان و تبادل آتش در آن حمایت نمی‌کند. او افزود: «نمی‌خواهیم ببینیم مردم بی‌گناه و بی‌پناه و بیماران وسط تبادل آتش گرفتار شوند.»

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن و اسرائیل به طور کامل مسئول حمله به بیمارستان الشفا و همه پیامدهای انسانی آن و تخلیه اجباری ساکنان شمال غزه و آواره شدن آنها هستند.

این بیانیه افزود: کاخ سفید با این اظهارنظر که مقر فرماندهی حماس در بیمارستان الشفا در غزه است، به اسرائیل برای انجام کشتار جمعی مردم غزه چراغ سبز نشان می‌دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پیش‌تر در روز سه‌شنبه ۲۳ آبان، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، اعلام کرد حماس و جهاد اسلامی از بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان الشفا برای نگهداری سلاح استفاده می‌کند و با استفاده از تونل‌هایی که در زیر این بیمارستان‌ها ساخته‌اند، عملیات نظامی خود را پیش می‌برند.

کربی در عین حال گفت: اقدامات حماس از مسئولیت اسرائیل در حفاظت از غیرنظامیان نمی‌کاهد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، نیز گفت: بیمارستان‌های نوار غزه به دلیل استفاده حماس از آنها برای فعالیت‌های نظامی، در خطر از دست دادن وضعیت حفاظت شده‌ تحت قوانین بین‌المللی‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy