Thursday, Nov 16, 2023

صفحه نخست » نشریه هیل: خامنه ای و سپاه هشدارهای بایدن را بلوف‌های توخالی می‌دانند

biden.jpgایندیپندنت فارسی - هم‌زمان با ادامه جنگ میان اسرائيل و نیروهای حماس، بسیاری از چهره‌ها جمهوری‌خواه و تحلیل‌گران رسانه‌های مختلف، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را متهم می‌کنند که سیاست دولت او در قبال جمهوری اسلامی شکست خورده است و به‌اندازه کافی قدرت بازدارندگی ندارد و نمی‌تواند مانع ادامه حملات به نیروها و مواضع ایالات متحده در منطقه شود.

نشریه هیل، روز پنجشنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲)، ضمن اشاره به حملات مکرر شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق، نوشت دولت بایدن نتوانسته است یک پیام جدی و قوی با هدف پایان دادن به این حملات برای جمهوری اسلامی بفرستد.

به‌نوشته نشریه هیل، از نگاه حاکمان جمهوری اسلامی و گروه‌‌های نیابتی وابسته به حکومت ایران در منطقه، حضور ناوگان ایالات متحده در آب‌های شرق مدیترانه اساسا چیزی بیش از یک «نمایش» نیست و هشدارهای مقام‌های آمریکایی با مضمون محوری «نکن» هم جدی گرفته نمی‌شود.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به نوشته هیل، در نتیجه چنین برداشتی است که نیروهای حزب‌الله همچنان از لبنان موشک‌‌های ضدتانک به سمت مناطق شمال اسرائیل شلیک می‌کنند، شبه‌نظامیان مختلف شیعه وابسته به جمهوری اسلامی به‌طور مکرر پایگاه‌هایی را که نیروهای آمریکایی در آن‌ها مستقرند هدف قرار می‌دهند و حوثی‌های یمن هم به موشک‌پراکنی‌های خود بر فراز دریای سرخ، با انگیزه هدف قرار دادن مناطق جنوبی اسرائیل، ادامه می‌دهند و در این میان یک پهپاد آمریکایی را هم سرنگون کرده‌اند.

در مقابل، پاسخ دولت بایدن به مجموعه این حملات صرفا به انجام سه حمله هوایی در شرق سوریه خلاصه شده است. در دو حمله اول نیز تنها ساختمان‌های خالی هدف قرار گرفتند. ساختمان‌هایی که به‌نوشته هیل، در واقع بخشی از برنامه‌های عمرانی و شهرسازی دولت اسد بودند.

لوید آستین، وزیر دفاع دولت بایدن، بعد از انجام حملات هوایی در شرق سوریه هشدار داد که نیروهای آمریکایی آماده‌اند اگر لازم شد دست به حملات و اقدامات نظامی بیشتری بزنند.

با این حال، واقعیت این است که مقام‌‌های جمهوری اسلامی این هشدارها را جدی نگرفته‌اند و بعد از آن حملات هوایی در شرق سوریه، مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه چهار بار دیگر نیز هدف قرار گرفت.

یافته‌های نشریه هیل نشان می‌دهد از زمان شروع جنگ میان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس در هفتم اکتبر، مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه دست‌کم ۵۶ مرتبه هدف قرار گرفته است. حملاتی که در جریان آن دست‌کم ۵۹ تن مجروح شده‌اند.

به‌نوشته هیل، شواهد نشان می‌دهد مقام‌های جمهوری اسلامی هشدارهای مقام‌های آمریکایی را صرفا «بلوف‌‌» توخالی قلمداد می‌کنند و خیالشان آسوده است که دولت بایدن دست به اقدام جدی علیه آن‌ها نخواهد زد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy