Friday, Nov 17, 2023

صفحه نخست » اقدامی غیرمنتظره در بازی تیم های ملی فوتبال لهستان و اسرائیل

football.jpgصدای آمریکا - تیم‌های ملی فوتبال فوتبال زیر ۲۱ سال اسرائیل و لهستان روز جمعه ۲۶ آبان، در چهارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های اروپا به مصاف هم رفتند.

هنگامی که داور سوت آغاز بازی را در ورزشگاه «لودز» به صدا درآورد، بازیکنان دو تیم به مدت یک دقیقه بر جای خود ایستادند و با سکوت‌شان، به ۱۲۰۰ قربانی حمله ۱۵ مهر شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل ادای احترام کردند.



این اقدام در شرایطی صورت گرفت که اتحادیه فوتبال اروپا «یوفا» به صراحت مخالفت خود را با برگزاری چنین اقداماتی در میدان اعلام کرده بود و احتمالا فدراسیون‌های فوتبال دو کشور را تنبیه انضباطی خواهد کرد.

به گزارش «تایمز آف اسرائیل»، یوفا پیشتر به درخواست این دو فدراسیون‌ برای ادای احترام رسمی به قربانیان حمله مرگ‌بار حماس پاسخ منفی داده بود. تماشاگران حاضر در ورزشگاه نیز با سکوت خود بازیکنان دو تیم را همراهی کردند و یاد کشته‌شدگان در اسرائیل را گرامی داشتند.

یوفا هنوز اظهارنظری در این رابطه نداشته است ولی براساس قوانین این نهاد، این سکوت «اقدامی غیرمجاز» محسوب می‌شود.

این مسابقه در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال لهستان به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که شانس اسرائیل برای صعود به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۵ میلادی را کاهش داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy