Friday, Nov 17, 2023

صفحه نخست » چیزی نمانده جوانان امریکا طرفدار قاسم و سپاه شوند

ghasem.jpgموج اقبال جوانان آمریکایی به نامه ۲۰ سال پیش بن لادن به مردم آمریکا

ایران اینترنشنال - نامه ۲۱ سال پیش اسامه بن‌لادن به امریکا در دو روز گذشته بر روی شبکه اجتماعی تیک‌تاک به صورت گسترده‌ای پرمخاطب شده است.

شماری از کاربران با نظرات بنیانگذار القاعده درباره حملات ۱۱ سپتامبر به دلیل حمایت امریکا از اسرائیل موافقت نشان داده‌اند.

تاکنون ویدیوهای مرتبط با هشتگ این نامه بیش از هفت میلیون بازدیدکننده داشته است.

در این نامه اینترنتی، اسامه بن لادن با طرح دیدگاه‌های ضد امریکایی و یهودی‌ستیزانه دلیل اصلی حملات یازده سپتامبر را حمایت امریکا از اسرائیل عنوان می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این نامه پس از تداوم بمباران نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و افزایش شمار تلفات غیر نظامیان فلسطینی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

به نظر می‌رسد محتواهای مرتبط به نامه اسامه بن لادن به امریکا با پستی از سوی یک اینفلوئنسر جوان به نام لینت ادکینز وایرال شد.

این زن جوان در ۱۴ نوامبر با پخش ویدیویی بر روی تیک‌تاک از مخاطبانش خواست تا نامه بن‌لادن به امریکا را بخوانند.

مارکو روبیو، سناتور فلوریدا، در واکنش به این محتواها در پستی بر روی شبکه اجتماعی اکس کاربران تیک‌تاک را در این خصوص مورد تمسخر قرار داد.

او نوشت که حالا در رسانه‌های اجتماعی، به ویژه تیک‌تاک افرادی که می‌گویند پس از خواندن نامه بن لادن به امریکا، اکنون می‌دانند که تروریسم روشی مشروع برای مقاومت در برابر «ظلم» است و امریکا مستحق حمله یازده سپتامبر است، زیاد شده‌اند.

صفحه وب‌سایت گاردین که قبلاً نامه را به طور کامل نشر کرده بود نیز اکنون پیامی را نشان می‌دهد که در آن نوشته شده است که این متن در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ حذف شد.

شماری از کاربران تیک‌تاک درباره حذف این مطلب از سایت گاردین گفته‌اند که این یک نمونه بارز « از کنترول روایت» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy