Monday, Nov 27, 2023

صفحه نخست » اولین صحبت‌های توماج بعد از آزادی

toomaj.jpgتشکر‌ توماج از مردم و هوادارانش در ارتباط با حمایت‌ها و اتفاقات اخیر

توماج صالحی، رپری که ۲۷ آبان‌ماه پس از بیش از یکسال حبس آزاد شد، در اولین پیام خود که در کانال یوتیوب‌اش منتشر کرده توضیحاتی درباره ویدئویی که در رسانه‌های نزدیک به حکومت منتشر شده بود توضیحاتی ارائه کرد.

آقای صالحی در این ویدئو که روز دوشنبه ششم آذر در کانال یوتیوب او منتشر شد، گفته است: «در زمان بازداشت دست و پای من را شکستند و به صورت و سر من بسیار ضربه زدند. سعی کردم با دستانم جلوی ضربه‌ها را بگیرم که انگشتانم شکست.»

او گفت که به همین دلیل شاید در هفته آینده دست یا پای خود را جراحی کند.

این خواننده معترض همچنین گفت که مسئولان پرونده تا لحظه آزادی او تلاش می‌کردند که صفحاتم در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار آن‌ها بگذارم که با این مسئله مخالفت کردم.

این خواننده معترض روز ۲۷ آبان‌ «پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی و مجموعاً یک سال و ۲۱ روز حبس» به قید وثیقه آزاد شد.

توماج صالحی که در سال‌های اخیر با ترانه‌هایش درباره مسائل اجتماعی به شهرت رسید و یکی از سرشناس‌ترین حامیان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱ بود، آبان پارسال در روستای گِردبیشه، از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد.

آقای صالحی در ویدئو روز دوشنبه خود با اشاره به این‌که مأموران وزارت اطلاعات در عمل «بالاتر از قانون» هستند، گفت: «معاون دادستان چرا باید از اطلاعات بترسد و با ترس و لرز حال من را بپرسد و بگوید آیا این‌جا هم شکنجه‌ات می‌کنند یا نه؟»

او همچنین با تأکید بر این‌که به‌دلیل شکنجه، از مسئولان زندان و رسانه‌های نزدیک به حکومت شکایت کرده است، گفت که نهادهای امنیتی «به رئیس زندان دستور دادند» که من را تحت فشار قرار دهد.

او با قدردانی از مردم ایران که با حمایت‌هایشان تاکنون او را «دوبار از بازداشت و یک‌بار از اعدام نجات داده‌اند»، گفت: «گاهی یک خبر کوچک حمایت از من یا دیگران که به من می‌رسید خیلی زیاد دلگرم‌کننده و انرژی دوباره بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy