Monday, Nov 27, 2023

صفحه نخست » چرخش ایلان ماسک؟

musk.jpgماسک: چاره ای جز کشتن نیروهای حماس نیست

منوتو - ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی که به اسرائیل سفر کرده است امروز با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل دیدار کرد. او در این دیدار گفت در غزه باید «سه اتفاق» بیفتد.

او درباره مورد اول گفت: «چاره‌ای جز کشتن کسانی که اصرار بر کشتن غیرنظامیان دارند وجود ندارد.» او در ادامه به اهمیت آموزش و رفاه در آینده غزه اشاره می‌کند.

ایلان ماسک همچنین امروز با برخی اعضای خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی دیدار کرد.

هفته پیش کاخ سفید ایلان ماسک را متهم کرده بود که در یکی از نوشته‌های خود در شبکه اجتماعی ایکس به «ترویج خفت‌بار نفرت ضدیهود و نژادپرستانه» پرداخته است.

سخنگوی کاخ سفید گفته بود توییتی که ایلان ماسک آن را یک «واقعیت» توصیف کرده، صرفا تکرار یک تئوری توطئه رایج در میان حامیان برتری سفیدپوستان در آمریکاست که یهودیان را متهم می‌کنند یک توطئه برای تشویق مهاجرت غیرقانونی «توده‌های جمعیتی اقلیت‌ها» به کشورهای غربی دارند تا سفیدپوستان را در آن کشورها تضعیف کنند.

این تئوری توطئه از جمله توسط کسی مطرح شده بود که عامل حمله به کنیسه‌ای در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکای در سال ۲۰۱۸ بود و ۱۱ کشته برجای گذاشت.

***

ایندیپندنت فارسی - ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) و مدیرعامل شرکت اسپیس اکس و تسلا گفت حماس قصد قتل عام یهودیان را دارد و چاره‌ای جز نابودی این گروه وجود ندارد.

او که در پی بالا گرفتن انتقادها به آنچه موج یهودی‌ستیزی در شبکه ایکس خوانده شده، به اسرائیل سفر کرده است، روز دوشنبه در گفتگویی زنده با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در شبکه اجتماعی ایسک گفت: برای داشتن آینده بهتر در غزه، چاره‌ای جز نابودی حماس وجود ندارد.

او همچنین کشته شدن غیرنظامیان در جنگ را غیرقابل اجتناب دانست و گفت اسرائیل تلاش کرده که در جریان عملیات نظامی‌اش، آسیبی به غیرنظامیان نرسد.

ایلان ماسک همچنین از تمایل خود به مشارکت در بازسازی نوار غزه پس از پایان جنگ سخن گفت.

او گفت بازسازی نوار غزه اقدام مهمی برای جلوگیری از وقوع یک جنگ دیگر در آینده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy