Wednesday, Nov 29, 2023

صفحه نخست » واکنش ایلان ماسک به دعوت حماس برای سفر او به غزه

musk.jpgرادیو فردا - ایلان ماسک، میلیاردر مشهور آمریکایی و مالک شبکه ایکس، توییتر سابق، دعوت مقام‌های گروه افراطی حماس برای سفر به نوار غزه و بازدید از ویرانی‌های ناشی از جنگ با اسرائیل را رد کرد.

آقای ماسک که روز ششم آذر به اسرائیل سفر کرده بود، شامگاه هفتم آذر در همین شبکه و در پاسخ به یک روزنامه‌نگار که خبر درخواست حماس را منتشر کرده بود، نوشت: «در حال حاضر کمی خطرناک به نظر می‌رسد، اما اعتقاد دارم رونق و موفقیت بلندمدت غزه برای همه طرف‌ها خوب است.»

اسامه حمدان، از مسئولان ارشد حماس، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در بیروت، پایتخت لبنان، گفت این گروه از ایلان ماسک دعوت می‌کند از غزه بازدید کند تا «عمق کشتار و ویرانی اعمال شده علیه مردم غزه» را از نزدیک و به شکل ملموس ببیند.

آقای ماسک روز ششم آذر بعد از سفر به اسرائیل از یک کیبوتص که مورد حمله حماس قرار گرفته بود بازدید کرد.

او که در هفته‌های گذشته به‌دلیل افزایش مضامین یهودی‌ستیزانه در شبکه اجتماعی ایکس مورد انتقاد بسیار قرار گرفته پس از بازدید از کیبوتص «کفار عزه» همراه با بنيامين نتانياهو، با رئیس‌جمهور اسرائیل و بنی گانتز، وزیر دفاع سابق و عضو فعلی کابینه جنگ اسرائیل، نيز دیدار کرد.

وزیر ارتباطات اسرائیل روز دوشنبه در پیامی در شبکه ایکس نوشت دولت این کشور با شرکت اینترنتی ماهواره‌ای «استارلینک» که مالک آن ایلان ماسک است یک قرارداد امضا کرده است.

ایران اینترنشنال - اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهور اسرائیل هم با اشاره به تماشای ماسک از ویدیوی جنایت‌های حماس علیه شهروندان اسرائیلی در ۷ اکتبر، افزود: «تو امروز صبح دیدی که چگونه شر می‌تواند جایگزین همه چیز شود و نفرت چه چیزی می‌تواند به بار آورد. تفکرات می‌تواند تبدیل به شر، نفرت و خونریزی تبدیل شوند.»

ایلان ماسک در پاسخ گفت با دیدن این ویدیوها که چگونه «قاتلان در آن از مرگ شادی می‌کردند»، از لحاظ احساسی روز «سختی» را گذرانده است.

او افرود: «این افراد از زمان کودکی با پروپاگاندا تغذیه می‌شدند. قابل توجه‌ است که اگر انسان‌ها از کودکی با دروغ تغذیه شوند، چه توانایی‌هایی خواهند داشت. آنها می‌توانند فکر کنند که کشتن افراد بی‌گناه کار خوبی است. این نشان‌دهنده این است که پروپاگاندا تا چه حد می‌تواند ذهن افراد را تحت تاثیر قرار دهد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy