Wednesday, Nov 29, 2023

صفحه نخست » خامنه‌ای طرفدار رفراندوم شد!

kham.jpgطرفدار رفراندوم برای فلسطین هستم نه ریختن یهودیان به دریا

ایندیپندنت فارسی - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه هشتم آذر در دیدار با شماری از بسیجیان اذعان کرد که «منطق» شکل‌گیری این بازوی اجرایی سپاه پاسداران «مقاوم‌سازی» جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدها و خطرها بود.

خامنه‌ای ضمن دفاع مجدد و تمام‌قد از بسیج، آن را «یادگار گرانبها»ی روح‌الله خمینی توصیف کرد و گفت که امروز هم «منطق مقاوم‌سازی حداکثری در مقابل تهدیدها و خطرها به‌روز است».

او وجود بسیج را در شرایط کنونی نیز «لازم» دانست و با تایید تلویحی نقش بسیج در بقای جمهوری اسلامی گفت که کارنامه بسیج در بیش از چهار دهه گذشته «درست‌ بودن» شکل‌گیری آن را نشان می‌دهد.

خامنه‌ای با بیان اینکه بسیج در «برخی مواقع» برای جمهوری اسلامی «سرنوشت‌ساز» بود، دستور شکل‌گیری آن را نشانه «دوراندیشی و روشن‌بینی» خمینی دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه، حمله پیکارجویان حماس به اسرائیل را «آمریکا‌زدایی» توصیف کرد و گفت: «طوفان‌ الاقصی توانست جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را بر هم بریزد.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در حالی‌ که جامعه جهانی در تلاش فزاینده برای توقف جنگ در غزه است، خامنه‌ای ابراز امیدواری کرد که این «طوفان» ادامه پیدا کند تا «جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو شود». او در ادامه گفت که حمله اسرائیل به غزه «نه فقط آبروی این کشور که آبروی آمریکا، کشورهای معروف اروپایی و تمدن و فرهنگ غرب را برد».

رهبر جمهوری اسلامی فرهنگ و تمدن غرب را به «حمایت از کودک‌کشی» متهم کرد و گفت: «فرهنگ و تمدن غرب همان تمدنی است که وقتی اسرائیل با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید می‌کند، رژیم فلان کشور غربی می‌گوید دارد از خودش دفاع می‌کند.»

او با بیان اینکه اسرائیل در ۷۵ سال گذشته با «کشتن زن‌ها و کودکان و خراب‌ کردن مزارع فلسطینی‌ها» شهرک‌های اسرائیلی را ساخته است، گفت که طوفان‌ الاقصی خاموش‌شدنی نیست و این وضع ادامه پیدا نخواهد کرد.

خامنه‌ای گفت اینکه می‌گویند جمهوری اسلامی می‌خواهد «یهودی‌ها و صهیونیست‌ها به دریا ریخته شوند، دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم و کسی را به دریا نمی‌ریزیم. ما می‌گوییم نظر مردم فلسطین مهم است».

رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به دخالت آشکار در مسئله فلسطین گفت که دولتی که با آرای مردم تشکیل شود، درباره مردمی که آنجایند، تصمیم می‌گیرد. او افزود: «ممکن است این دولت به همه مردمی که از کشورهای دیگر آمده‌اند، بگوید در فلسطین بمانید.» خامنه‌ای کشورهای آفریقایی را مثال زد و گفت: «این کشورها پس از اینکه توانستند انگلیسی‌ها را مغلوب کنند، مصلحت دانستند آن‌ها را در کشورشان نگه داشتند. ممکن است فلسطینی‌ها هم همین کار را بکنند. اختیار با فلسطینی‌ها است و ما دراین‌باره نظری نداریم.»

خامنه‌ای گفت امریکا می‌خواست در طرح «خاورمیانه جدید» مسئله‌ فلسطین را به نفع «رژیم غاصب» تمام کنند اما نتوانستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy