Thursday, Nov 30, 2023

صفحه نخست » "شش مأمور انتظامی متهم به قتل مهرشاد شهیدی شدند"

shahidi.jpgکیهان لندن - وکیل مهرشاد شهیدی از حضور ۶ متهم به قتل این جوان ۱۹ ساله خبر داده و گفته متهمان از نیروهای انتظامی بوده و با قید وثیقه آزاد هستند. مهرشاد شهیدی از معترضان جنبش ملّی ۱۴۰۱ پس از بازداشت به دلیل اصابت ضربات متعدد باتوم به سرش جان باخت.

بابک اسلامی فارسانی وکیل خانواده مهرشاد شهیدی در گفتگو با «شبکه شرق» گفته خبر از در اختیار داشتن اسامی ۶ متهم به قتل این جوان ۱۹ ساله داد و تأکید کرد که متهمان در حال حاضر به قید وثیقه و کفالت تا تعیین تکلیف نهایی پرونده در دادسرا آزاد هستند.

بابک اسلامی فارسانی توضیح داده که «نظریه دادگاه کیفری و تاکیدش بر محرمانه بودن پرونده اگرچه مانع دسترسی وکلا به آن شد اما در عوض، سبب شد تا، اسامی ۶ متهم به قتل مهرشاد شهیدی در اختیار ما قرار بگیرد ولی به دلیل محرمانه بودن پرونده، امکان اعلام اسامی آنان را نداریم. جالب آن است که ۲ تن از این متهمان نماینده حقوقی به بازپرس معرفی کرده‌اند.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

او افزوده که هر شش متهم از مأموران نیروی انتظامی هستند: «۶ متهم به قتل در این پرونده با قرارهای کفالت و وثیقه در حال حاضر آزادند. متهمان این پرونده اگرچه وارد بازداشتگاه نشده‌اند ولی تضمین لازم از آنان اخذ شده است. علاوه بر این، همه آنها جزء نیروهای نظامی هستند و بعید است در ادامه پرونده حاضر نباشند یا فرار کنند و پنهان شوند.»

بر اساس توضیحات این وکیل دادگستری بازپرس اجازه خواندن پرونده را به دو وکیل خانواده شهیدی نداده است: «بازپرس در پاسخ به درخواست دوم ما برای مطالعه پرونده، با این دلیل که پاسخ استعلاماتم نیامده، اجازه مطالعه پرونده را نداد اما شفاها قول داد که بعد از پاسخ استعلام و تکمیل پرونده و پیش از صدور قرار، اجازه مطالعه پرونده را به ما بدهد.»

مهرشاد شهیدی‌نژاد منفرد طهرانی معروف به مهرشاد شهیدی از جان‌باختگان اعتراضات جنبش ملّی در اراک است. او در ۴ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات در خیابان بازداشت شد و بر اثر اصابت ضربات متعدد باتوم بر سرش جان‌باخت.

سه شاهد عینی پیشتر به «رادیو فردا» اعلام کرده بودند که در خیابان شاهد «ضرب‌ و جرح هولناک» مهرشاد توسط مأموران امنیتی بوده‌اند. این شاهدان همچنین گفتند که «مطمئن نیستند مهرشاد همانجا در خیابان جان باخته‌ است یا بعد از آنکه مأموران امنیتی او را با خود برده‌اند.»

امیر شهیدی پدر مهرشاد ماجرای کشته شدن فرزندش به دست مأموران را اینگونه شرح داده است: «مهرشاد از ناحیه سر و پیشانی و بینی و قفسه سینه دچار شکستگی شده و خونریزی مغزی می‌کند. ضاربان به جای انتقال وی به بیمارستان دستان مهرشاد نیمه جان را با بست کمربندی بسته و به پایگاه اطلاعات سپاه میدان مقاومت می‌برند. حدود ساعت ۲۱:۰۰ پیکر بی‌جان او را به بیمارستان ولیعصر اراک منتقل می‌نماید. کارکنان بیمارستان به مأمور همراه وی می‌گویند که بیمار فوت نموده. حوالی ساعت ۲۱:۳۰ مهرشاد را با آمبولانس به سردخانه آرامستان اراک منتقل می‌نمایند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy