Friday, Dec 1, 2023

صفحه نخست » نیویورک تایمز هر وقت درباره من مطلب می‌زند در پرانتز می‌نویسد: کیسینجر اسلام

به گفته حسن عباسی در مجلات غول پیکر آمریکایی از جمله نیویورک تایمز زمانی که از او مطلبی زده می شود از ایشون با نام کسینجر اسلام نام برده می شود، از ایشون به عنوان مغز متفکر نظام جمهوری اسلامی نام برده شده و جالب توجه این است که در دانشگاه های معتبر در آمریکا و اروپا دکترینر های دکتر حسن عباسی تدریس می شود

abbasi.jpgحسن عباسی،«کیسینجر» خودخوانده مراسم حکومتی

فکت نامه - حسن عباسی متولد ۱۳۴۵، یکی از پرمخاطب‌ترین مروّجان خبرهای ساختگی در میان جوانان حامی حکومت جمهوری اسلامی است. تشکل‌ها و نهادهای وابسته به بسیج، به ویژه بسیج دانشجویی، از برگزارکنندگان اصلی مراسم سخنرانی عباسی در مناسبت‌های گوناگون بوده‌اند. او در طی دو دهه گذشته، همچنین مصاحبه‌های بی‌شماری با رسانه‌های حکومتی ایران از جمله صداوسیما داشته است. آقای عباسی فاقد مدرک تحصیلات تکمیلی است، هرچند در میان هواداران خود، تحت عنوان «دکتر حسن عباسی» سخنرانی می‌کند.

او با اینکه همواره در لباس شخصی ظاهر می‌شود، فردی نظامی است. عباسی در برنامه‌ای تلویزیونی در آبان ماه ۱۳۹۳، مسئول سابق « توسعه رزمی نیروی دریایی سپاه» معرفی شده است. در مرداد ۱۳۹۵ نیز شکایت حقوقی ارتش از او، در دادسرای نظامی مورد رسیدگی قرار گرفت. این دادسرا مسئول رسیدگی به تخلفاتی است که «اعضای نیروهای مسلح» در ارتباط با «وظایف و مسئولیت‌های نظامی و انتظامی» انجام می‌دهند.

حسن عباسی خود را یک استراتژیست معرفی می‌کند و رئیس تشکیلاتی تحت عنوان «اندیشکده‌ یقین» است که در سال ۱۳۷۹ اعلام موجودیت کرده است. در سایت اندیشکده یقین، این تشکیلات «یک مرکز بررسی‌های دکترینال» معرفی شده و خود عباسی هم در بسیاری از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش، به ویژه در دهه ۱۳۸۰، تحت عنوان «رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز» معرفی می‌شود.

سایت این اندیشکده در بخش معرفی، آن را «نخستین اندیشکده‌» ایران می‌داند که «به عنوان یک نهاد عمومی تصمیم‌ساز»، در حال «رقابت با نهادهای رسمی به ویژه با مراکز تحقیقات استراتژیک کشور» است.

اندیشکده یقین، تاکنون در مورد میزان و منبع بودجه این سازمان اطلاعاتی منتشر نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy