Friday, Dec 1, 2023

صفحه نخست » دولت آلمان به خبر ناتمام ماندن جلسه خود با مسیح علی‌نژاد واکنش نشان داد

vakonesh.jpgرادیو فردا - پس از انتقاد مسیح علی‌نژاد، فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، از سیاست آلمان در برابر ایران، وزارت خارجه این کشور می‌گوید «هیچ تجارت معمولی» در روابط با ایران وجود ندارد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان روز جمعه ۱۰ آذر در این زمینه گفت: آلمان روشن کرده است که «هیچ تجارت معمولی» نمی‌تواند در روابط دوجانبه با رژیمی که از خشونت وحشیانه علیه زنان و سایر معترضان شجاع استفاده می‌کند وجود داشته باشد.

او در ادامه گفت برلین در واکنش به اعتراضات سال گذشته در ایران، که به‌دلیل کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ‌ارشاد آغاز شد، بارها سیاست جمهوری اسلامی در برابر معترضان را محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان تأکید کرد که این کشور تعداد زیادی از مقامات ایرانی را همراه با متحدان خود در اتحادیه اروپا تحریم کرده و «بیش از ۱۰۰ روادید بشردوستانه» را برای مردان و زنان ایرانی به ویژه در معرض تهدید سازماندهی کرده است.

گزارش اولیه:

masih.jpgمسیح علی‌نژاد: آلمان نگران است دیدار با مخالفان جمهوری اسلامی، به مذاکره با تهران ضربه بزند

ایران اینترنشنال - مسیح علی‌نژاد درباره دلیل اقدام خود در ترک جلسه با مقامات آلمانی، به ایران‌اینترنشنال گفت:به ما گفته شد سیاست وزارت خارجه آلمان مذاکره با جمهوری اسلامی است و ممکن است اطلاع‌رسانی درباره دیدار مقام‌های آلمان با چهره‌های مخالف حکومت ایران به این مذاکرات و تعامل‌ها خدشه وارد کند.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه مخالفان جمهوری اسلامی با هدف افزایش فشار بر جمهوری اسلامی با مقام‌های غربی دیدار می‌کنند، گفت: بسیاری از نمایندگان پارلمان آلمان می‌دانند که سیاست خارجی دولت این کشور مبتنی بر ادامه مذاکره با جمهوری اسلامی و بازگشت به گفت‌وگوهای هسته‌ای است.

پیش‌تر در روز پنج‌شنبه ۹ آذر، مسیح علی‌نژاد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نشستش با مقام‌های وزارت خارجه آلمان را به دلیل اینکه از او خواسته‌اند این جلسه را با مخفی نگه داشتن و سخن نگفتن از آن در رسانه‌ها سانسور کنند، ترک کرده است.

این چهره مخالف جمهوری اسلامی تاکید کرد: «مذاکرات ما با مقام‌های آلمان درباره حقوق بشر بود و این یک موضوع مخفیانه نیست. مقام‌های کشورهای دموکراتیک باید آشکارا از قربانیان حقوق بشری حمایت کنند.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

مسیح‌ علی‌نژاد به حضور سیما مرادبیگی، معترضی که در خیزش انقلابی به دستانش شلیک شد، برای شرکت در دیدار با مقام‌های آلمانی اشاره کرد و گفت: «به مقام‌های آلمانی گفتم چنین زن قهرمانی چهره‌اش را از سپاه مخفی نکرد، آیا شما می‌خواهید او را مخفی کنید؟»

مسیح‌ علی‌نژاد گفت در تذکر به مقام‌های آلمان و خطاب به وزیر خارجه این کشور گفته است: «مردم ایران حاضر نیستند پنهانی بجنگند، شما نیز باید با صدای بلند اعلام کنید که صدای مخالفان حکومت ایران را می‌شنوید.»

او با تاکید بر اینکه با ترک جلسه با مقام‌های آلمانی، نگران بسته شدن درهای ارتباط با دولت آلمان نیست، گفت: گام اول برای باز کردن درهای مذاکره، به رسمیت شناختن حقوق زنان معترضی است که می‌گویند این حکومت را نمی‌خواهند.

علی‌نژاد افزود: پس از ترک جلسه با مقام‌های آلمان و رسانه‌ای شدن این خبر، درهای رسانه‌های آلمانی به روی هیات مخالفان حکومت ایران باز شد و نمایندگان پارلمان نیز تماس گرفتند و خواستار دیدار با این هیات شدند.

به گفته این فعال سیاسی، نمایندگان پارلمان که پس از رسانه‌ای شدن خبر لغو این دیدار، با هیات مخالفان حکومت ایران گفت‌وگو کردند، گفتند که خواستار دعوت آسیب‌دیدگان خیزش انقلابی به پارلمان هستند، زیرا این افراد شاهدان جنایت سپاه هستند و می‌توانند کمک کنند که سپاه تروریست شناخته شود.

مسیح علی‌نژاد به ایران اینترنشنال گفت این اولین بار نیست که مقام‌های غربی خواستار محرمانه ماندن مذاکرات خود با مخالفان جمهوری اسلامی می‌شوند. او گفت وزیر خارجه آمریکا نیز پیش‌تر مذاکره با او را محرمانه برگزار کرد، اما پس از آنکه در این مورد به بلینکن تذکر داد، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای دیدار خود را علنی کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy