Saturday, Dec 2, 2023

صفحه نخست » دریا صفایی تهدید به مرگ شد

safaee.jpgایران اینترنشنال - دریا صفایی، نماینده ایرانی پارلمان بلژیک، با اعلام اینکه پلیس بلژیک به او هشدار داده علیه او تهدیدهای جانی وجود دارد، این تهدیدها را به اسلامگراین نسبت داد و به ایران‌اینترنشنال گفت جمهوری اسلامی مسئول ترویج اسلام‌گرایی افراطی در بلژیک و سراسر اروپا است.

صفایی پنج‌شنبه ۹ آذر در ایکس نوشت که پلیس این کشور با او تماس گرفته و گفته که علیه او تهدید جانی وجود دارد. او گفت پلیس از او خواسته مراقب باشد و هر اتفاق مشکوکی در اطراف خود را گزارش دهد.

این نماینده پارلمان بلژیک پنج‌شنبه ۹ آذر در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال با اشاره به اینکه از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، تهدیدهای جانی علیه او افزایش یافته، گفت تحقیقات پلیس در این مورد ادامه دارد.

این نماینده پارلمان بلژیک گفت جمهوری اسلامی که اسلام‌گرایی افراطی را در بلژیک و سراسر اروپا ترویج می‌دهد، مسئول تهدیدها علیه اوست. او هشدار داد که حکومت ایران تحت پوشش حمایت از آلمان فلسطین در تلاش است به صورت غیرمستقیم مخالفان خود را هدف قرار دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

دریا صفایی در ایکس نوشت که پلیس این کشور با او تماس گرفته و گفته که علیه او تهدید جانی وجود دارد. پلیس از او خواسته مراقب باشد و هر اتفاق مشکوکی در اطراف خود را گزارش دهد.

صفایی تهدیدهای جانی علیه خود را به «اسلام‌گرایان» نسبت داد و بر حق خود برای انتقاد از هر ایدوئولوژی، از جمله اسلام، کمونیسم یا نازیسم تاکید کرد. او گفت: «این واقعیت که اسلام‌گرایی زندگی میلیون‌ها نفر در جهان و حتی در غرب را ویران کرده، عزم مرا در عقیده‌ام قوی‌تر می‌کند.»

این نماینده پارلمان سوئد گفت: «تجربه‌ حبس من در زندان‌های آیت‌الله‌ها به من یاد داد وقتی پای ترور و ارعاب ذهنی و فیزیکی اسلام‌گرایان به میان می‌آید، تسلیم نشوم. اسلام‌گرایان یک بار با اشغال ایران، زندگی‌ام را نابود کردند. نمی‌خواهم مردم غرب نیز همین تجربه را داشته باشند و برای این هدف خواهم جنگید.»

او گفت پس از آنکه به سفر علیرضا زاکانی، شهردار تهران، به بلژیک اعتراض کرد، از ماه ژوئن تحت محافظت پلیس قرار دارد.

دریا صفایی یکی از فعال‌ترین نمایندگان پارلمان اروپایی بوده که خواستار مقابله جدی با سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی و قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی بوده است.

صفایی در ۱۳ آبان تلاش‌ها برای ساکت کردن خود و تهمت‌هایی که او را به اسلام‌هراسی متهم می‌کنند محکوم کرد و گفت: آنچه جهان امروز تجریه می‌کند بسیار فراتر از درگیری حماس و اسرائیل است. این جنگی گسترده است که جهت‌گیری اسلام‌گرایان برای رسیدن به اهداف خود را نشان می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy