Sunday, Dec 10, 2023

صفحه نخست » افشا شدن هویت دو ایرانی تروریست در قبرس

10-9.jpgهویت دو‌ ایرانی بازداشت شده توسط قبرس که موساد روز گذشته اعلام کرد بازجویی آنها را بر عهده دارد فاش شده است. این دو پناهنده سیاسی ایرانی در قبرس به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به شهروندان اسرائیلی ساکن قبرس بازداشت و بازجویی شده‌اند.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز اعلام کرد موساد به خنثی کردن طرح این حمله به قبرس کمک کرده است. «محمد رضا عبادی عربلو و خلیل محمدی اصل» از جمله عوامل اصلی جمع‌آوری اطلاعات درباره اهداف احتمالی اسرائیلی بوده‌اند.
این دو مظنون ایرانی‌ پناهندگان سیاسی بودند که با فردی مرتبط با سپاه پاسداران در تماس بوده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داد از یک مقام ارشد قبرس خواسته که در این زمینه اظهارنظر کند، اما او با استناد به سیاست قبرس در مورد مسائل مربوط به امنیت ملی از اظهارنظر خودداری کرد.
این خبرگزاری نوشت که قادر نیست جزییات گزارش منتشر شده از سوی روزنامه قبرسی را تایید کند. بر اساس بیانیه اسرائیل، از زمان حمله هفتم اکتبر حماس، ایران تلاش‌های خود را برای تحریک حملات در سراسر جهان افزایش داده است. این بیانیه افزود عوامل ایرانی از شمال قبرس به عنوان مقری برای حملات برنامه‌ریزی‌شده به اسرائیل و اهداف یهودی استفاده می‌کنند.
قبرس که حدود ۴۰ دقیقه با اسرائیل فاصله دارد، یک مقصد گردشگری و سرمایه‌گذاری برای هزاران اسرائیلی است. در سال‌های اخیر بارها گزارش‌هایی از تلاش جمهوری اسلامی برای حمله به شهروندان اسرائیلی در قبرس منتشر شده است.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy