Sunday, Dec 10, 2023

صفحه نخست » علم الهدی علت مهاجرت نخبگان را کشف کرد

10-14.jpgبی بی سی - احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد از «نخبگانی» که به خارج از ایران مهاجرات می‌کنند انتقاد کرده و گفته است این افراد «فقط به این دلیل که در فلان کشور همسایه امکانات بیشتری می‌دهند، چشم بر رنج ملت خود می‌بندد تا خودروی لوکس‌تر سوار شود و در خانه وسیع‌تر زندگی کند.»

او در نشستی که شب گذشته با شماری از دانشجویان داشته،‌ گفته است که «علم و دانشی که همراه با دین و باور نباشد» باعث می‌شود دانشمند به خاطر پول بیشتر راهی کشورهای بیگانه شود.

او این اظهارات را در حالی بیان کرده که چند روز پیش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران هم در مراسم روز دانشجو تلویحا ازافزایش مهاجرت »نخبگان« انتقاد کرد و گفت بعضی از این افراد به خاطر «پول بیشتر» به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

طی سال‌های اخیر با وخامت وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ایران آمار نیروهای متخصصی که از ایران به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، به شدت افزوده شده است.

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران در تابستان امسال گفته بود که ۶۷ درصد نیروهای کلیدی و متخصص شرکت‌های دانش‌بنیان، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران هم به تازگی گفته بود که خروج نیروی متخصص از این کشور در برخی از حوزه‌ها دو برابر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy