Wednesday, Dec 20, 2023

صفحه نخست » آنتونی بلینکن: اگر فردا این اتفاق بیفتد، جنگ اسرائیل با حماس پایان خواهد یافت

blinkin.jpg«چرا کسی از حماس نمی‌خواهد سلاح بر زمین بگذارد؟»

بی بی سی - آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت پایان سال میلادی تلاش کرد به انتقادها از آمریکا و حمایتش از عملیات نظامی اسرائيل در غزه پاسخ دهد.

سخنرانی او در حالی ایراد می‌شد که دیپلمات‌های سازمان ملل متحد ساعات و روزهای متوالی است که می‌کوشند با مذاکره جلوی رای وتوی آمریکا به پیش‌نویس جدید قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت را بگیرند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «نمی‌شنوم هیچ کس از حماس بخواهد که از پنهان شدن پشت غیرنظامیان دست بردارد، سلاحش را زمین بگذارد و تسلیم شود. اگر این اتفاق بیافتد همه چیز فردا تمام خواهد شد.»

او تاکید کرد که آمریکا می‌خواهد از بازگشت تمامی گروگان‌ها به خانه خود اطمینان یابد و بیش از همیشه به این قطعیت رسیده است که حاصل این تراژدی وحشتناک فرصتی برای نزدیک شدن به کشوری با دو پایتخت شد. اتفاقی که به گفته او مستلزم تصمیم‌های دشواری از سوی تمامی طرف‌های درگیر از جمله آمریکاست.

آقای بلینکن با تاکید بر اینکه حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائيل آغازگر جنگ بود گفت: «چگونه است که هیچ کس از مهاجم چیزی نمی‌خواهد و همه از قربانی طلب می‌کنند؟»

وزیر خارجه آمریکا افزود کشورش در صف مقدم تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه بوده و مایل است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد این کمک‌ها را به پیش ببرد و پیچیده‌تر از قبل نکند.

عالیرتبه‌ترین دیپلمات آمریکا موضع دولت خود را یک بار دیگر تکرار کرد و گفت اسرائيل باید برای حفاظت از جان غیرنظامیان تلاش بیشتری بکند و حق و وظیفه دارد که این جنگ را به پیش ببرد: «قابل فهم است که همه می‌خواهند این جنگ هرچه زودتر به پایان برسد اما اگر جنگ در حالی پایان بگیرد که حماس در وضعیت فعلی‌اش است و قابلیت تکرار حمله ۷ اکتبر را داراست، نه به نفع منطقه خواهد و نه به نفع جهان.»

دفتر رسانه‌ای دولت حماس دقایقی پیش اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا کنون ۲۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند.

***

گفته می شود که حماس عمداً تلفات نظامی خود را اعلام نمی کند. این گروه تمام کشته شدگان غزه را به عنوان افراد غیرنظامی دسته‌بندی می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy