Wednesday, Dec 27, 2023

صفحه نخست » حماس در اقدامی کم‌سابقه ادعای سخنگوی سپاه را تکذیب کرد

27-14.jpg ایران وایر - رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، در واکنشی جدید به کشته‌ شدن رضی موسوی، فرمانده ارشد این نیرو، در حمله منتسب به اسرائیل در سوریه مدعی شد که جمهوری اسلامی پیش از این در پی مرگ افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای خود، از اسرائیل «انتقام گرفته» است

وی ادعا کرد که «به دلیل فضای بسته‌ رسانه‌ای، اسرائیلی‌ها اجازه انتشار این اخبار را نمی‌دهند»

سپاه: عملیات «طوفان الاقصی» انتقام ترور قاسم سلیمانی بود؛ حماس: تکذیب می‌کنیم

حماس در بیانیه‌ای که در کانال‌های تلگرامی‌اش منتشر کرد، اظهارات رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران را در باره «طوفان الاقصی» تکذیب کرد. حماس حمله هفتم اکتبر به جنوب اسرائیل را به این نام می‌خواند

رادیو بین المللی فرانسه - سخنگوی سپاه پاسداران امروز چهارشنبه ٦‬ دی عملیات مرگبار هفتم اکتبر حماس به اسرائیل را «یکی از انتقام‌های ترور» قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس دانست که چهار سال پیش در حمله پهپادی آمریکا در فرودگاه بغداد کشته شد. حماس اظهارات این مقام نظامی سپاه را تکذیب کرد و انگیزه انجام عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به اشغال سرزمین‌های فلسطینی دانست.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که دو روز بعد از کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه قدس در سوریه برگزار شد، دلیل هدف قرار گرفتن سید رضی موسوی، مسئول پشتیبانی این نیرو را «انحراف افکار عمومی از شکست سنگین» اسرائیل در عملیات «طوفان الاقصی» دانست.

«طوفان الاقصی» نامی است که حماس به حمله خونین هفتم اکتبر خود به اسرائیل داده است. حالا این فرمانده سپاه می‌گوید این حمله «یکی از انتقام‌های ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از آمریکا و صهیونیستها به دست حماس و مقاومت قهرمان و سرافراز فلسطین» بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

با اینکه جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین حامیان مالی و تسلیحاتی حماس است، اما تا کنون ضمن اعلام حمایت از این گروه فلسطینی، دخالت مستقیم در حمله مرگبار هفتم اکتبر حماس به اسرائیل را انکار کرده بود.

اظهارات سخنگوی سپاه پاسداران بلافاصله با واکنش حماس مواجه شد که روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای آن بخش از صحبت‌های شریف که درباره دلایل حمله هفتم اکتبر بود را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، حماس در بیانیه خود که در تلگرام منتشر کرده، نوشته است: «ما پیش از این بارها انگیزه و دلایلمان از طوفان الاقصی را اعلام کرده‌ایم که در درجه اول خطرهایی است که متوجه مسجد الاقصی است.» این بیانیه همچنین افزود که تمام اقدامات «مقاومت فلسطین» در پاسخ به «اشغال» سرزمین‌های فلسطینی است.

رمضان شریف همچنین تاکید کرد که با کشته شدن رضی موسوی، از فرماندهان مهم سپاه در سوریه، « هیچ خللی در ماموریتهای مقابله با رژیم صهیونیستی» پیش نخواهد آمد. او با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند، اظهار داشت: «پاسخ ما به ترور شهید موسوی ترکیبی از اقدام مستقیم و جبهه مقاومت خواهد بود.»

اسرائیل مسئولیت کشتن رضی موسوی را برعهده نگرفته است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره حملات به حومه دمشق که منجر به کشته شدن این فرمانده سپاه شد، گفت که «در مورد اخبار رسانه‌های خارجی اظهار نظر نمی‌کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy