Wednesday, Dec 27, 2023

صفحه نخست » مغز متفکر پوتین: جنگ بزرگ به خاورمیانه خواهد آمد

dugin.jpgائتلاف شرّ در به راه انداختن «جنگ بزرگ خاورمیانه» علیه غرب؛ رژیم‌ ایران و روسیه به دنبال نابودی اسرائیل و اوکراین

کیهان لندن - یک ماه پیش از حمله مرگبار تروریست‌های حماس به اسرائیل، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۰ عملیات در کرانه باختری و غزه علیه اسرائیل صورت می‌گیرد گفت، «اسرائیل و آمریکا رو به نابودی هستند، نظم جدید در دنیا در حال شکل‌گیری است و حزب‌الله و سایر گروه‌های محور مقاومت مکمل قدرت جمهوری اسلامی هستند.»

آنچه حسین سلامی گفت تکرار همان مواضع علی خامنه‌ای و سایر مقامات اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی است اما نسخه‌برداری از دیدگاه‌های افراطی‌ترین جریان‌های امنیتی در حلقه‌های فکری نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

الکساندر دوگین که از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، دوشنبه ۲۶ دسامبر (چهارم دی‌ماه) در «ایکس» نوشت: «جنگ بزرگ به خاورمیانه خواهد آمد. ممکن است کمی دیرتر باشد، اما خواهد آمد. حوثی‌ها متوقف نخواهند شد. کشتی‌ها دیگر وارد دریای سرخ نخواهند شد. قیمت نفت بالا خواهد رفت ایران به تحریکات پاسخ خواهد داد. فروپاشی اسرائیل اجتناب ناپذیراست... ما به آن می‌گوییم آخرالزمان... همین الان یا کمی بعد شاید هنوز وقتش نرسیده اما به زودی اتفاق خواهد افتاد.»

دیدگاه‌های دوگین درست همان تهدیداتی است که از زبان علی خامنه‌ای و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی شنیده می‌شود.

وی اخیراً در یک یادداشت به پیش‌بینی آینده جنگ در غزه پرداخته و عنوان کرده است که قیام علیه اسرائیل با نام «توفان الاقصی» از اورشلیم آغاز می‌شود و به قیام مسلمانان در اروپا و آمریکا و انقلاب ضد لیبرال تبدیل خواهد شد.

چنین به نظر می‌رسد که «اسلام» به ابزار پوتین، مقام امنیتی سابق کا‌گ‌ب و اتحاد شوروی، علیه غربی‌ها تبدیل شده و جمهوری اسلامی و شرکا و نیابتی‌های آن از مهره‌های مهم آن در این شطرنج مرگبار به شمار می‌روند.

مارک والاس نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد و مدیر گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «سان» که ۲۷ دسامبر (پنجم دی‌ماه) منتشر شد گفت، «جمهوری اسلامی توهم نابود کردن نظام جهانی را در سر می‌پرواند و دستیابی به سلاح هسته‌ای یکی از ابزارهای آن است.»

وی در این مصاحبه تأکید می‌کند، رژیم ایران کشور شماره یک حامی تروریسم و ​​فاجعه‌بارترین، تروریست‌ترین و بی‌ثبات‌کننده‌ترین بازیگر در عرصه جهانی است.

والاس معتقد است جمهوری اسلامی عامل اصلی حمله «هفت اکتبر» حماس به اسرائیل است که طی آن ۱۲۰۰ شهروند اسرائیلی کشته و حدود ۲۴۰ نفر به گروگان گرفته شدند. وی توضیح داد، «جنگ اسرائیل و حماس فقط بین فلسطینیان و یهودیان در جریان نیست. این میدان یک نبرد بسیار بزرگتر است که توسط [رژیم] ایران و دستیارانش در غرب به راه افتاده و سیاستمداران غرب در عرصه سیاسی و تجارت بین‌المللی، میدان را مقابل رژیم ایران وانهاده‌اند.»

روزنامه «سان» همچنین اشاره کرد که این هفته یک توطئه جمهوری اسلامی برای قتل چند روزنامه‌نگار مستقر در بریتانیا فاش شد که عوامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند.

والاس می‌گوید، «با توجه به اینکه [رژیم] ایران اکنون بزرگترین تهدید برای امنیت ملّی انگلیس است... فکر می‌کنم انگلیس و رهبری آن باید به آینه نگاه کنند.»

برای دهه‌هاست رژیم ایران گروه حماس را به نمایندگی از خود بیخ گوش اسرائیل تجهیز کرده و آنها نیز از تونل‌های خود برای قاچاق و مخفی کردن ذخایر به ظاهر بی‌پایان موشک و پول نقد استفاده کردند. منابع اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که رژیم ایران سالانه با ۸۰ میلیون پوند از حماس حمایت می‌کند. حکومت ایران به این اما بسنده نکرد و با نیروهای نیابتی خود زیر عنوان «محور مقاومت» برای نابودی اسرائیل به برنامه‌ریزی پرداخت.

والاس توضیح می‌دهد که چگونه حکومت ایران با محاصره اسرائیل توسط حماس و جهاد اسلامی از سمت غرب، حزب‌الله لبنان در شمال و شورشیان حوثی یمن در جنوب، روی رویای جنگ چند جبهه‌ای علیه اسرائیل سرمایه‌گذاری کرده است.

اگرچه یک جنگ تمام‌عیار بعد از حمله «هفت اکتبر» در منطقه شکل نگرفت اما والاس معتقد است «بطور کلی رژیم ایران در برآورده کردن وحشیانه‌ترین انتظارات خود موفق بوده است.»

به گفته وی، ایران دقیقاً زمانی ضربه زد که «پیمان صلح را در سراسر خاورمیانه از بین ببرد» و «نیابتی‌ها را علیه دشمنانش متحد کند» و در نتیجه «از فلسطینی‌های بی‌گناه به عنوان گوشت دم توپ سوء استفاده می‌کند... آنها قتل یهودیان را جشن گرفتند، اما هیچ مسئولیتی در قبال مرگ فلسطینی‌ها بر عهده نمی‌گیرند.»

همچنین به لطف چندین دهه حمایت حکومت ایران، حزب‌الله به یکی از مسلح‌ترین گروه‌های غیردولتی در جهان تبدیل شده است.

از زمان آغاز جنگ غزه، گروه تروریستی لبنان درگیر تنش‌های مرزی روزانه با اسرائیل بوده و بخش قابل توجهی از ارتش اسرائیل را مجبور کرده است که در مرز شمالی خود مستقر شوند.

سِر ایور رابرتز مشاور ارشد گروه «UANI» و پروژه مقابله با افراط‌گرایی (CEP) می‌گوید: «این یک تاکتیک حساب شده از سوی [رژیم] ایران برای کاهش فشار از روی حماس است.»

رابرتز به‌ عنوان رئیس مبارزه با تروریسم در بریتانیا، در دهه ۱۹۸۰ به موضوع حزب‌الله پرداخت، در حالی که آنها عملیات شرورانه‌ی آدم‌ربایی را دنبال می‌کردند. وی توضیح می‌دهد «در آن زمان آنها یک سازمان تروریستی کوچک بودند که توسط [حکومت] ایران حمایت می‌شد اما رشد فوق‌العاده آنها از نظر نیروی نظامی و همچنین کنترل سیاسی در لبنان چیزی بود که ما مطمئناً تصور یا پیش‌بینی نمی‌کردیم.»

همزمان، نبرد دیگری توسط حوثی‌ها در دریای سرخ جریان دارد. این گروه شبه‌نظامی که اکنون بیشتر خاک یمن را تحت کنترل دارد، بیش از یک دهه از عمر خود را سپری کرده اما تا حد زیادی توسط جهان نادیده گرفته شده است.

اکنون آنها از گمنامی نسبی به گروگان گرفتن حدود یک تریلیون پوند تجارت جهانی رسیده‌اند و یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی جهان را به یک منطقه جنگی فعال تبدیل کرده‌اند.

حوثی‌ها بیش از ۱۰۰ حمله پهپادی، موشکی و کشتی‌ربایی داشتند. رهبران آنها می‌گویند تا وقتی که اسرائیل جنگ در غزه را متوقف نکند این وضعیت ادامه خواهد داشت. اما در حالی که بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی جهان فعالیت‌های خود را در دریای سرخ متوقف می‌کنند، حوثی‌ها مستقیم ایالات متحده را با یک پیام ساده به چالش می‌کشند: «اگر شما به ما ضربه بزنید، ما بلافاصله به شما حمله خواهیم کرد.»

ائتلاف رو به رشد شرّ

با ترسیم خطوط نبرد جدید در عرصه بین‌المللی، حکومت ایران بطور فزاینده‌ در حال یافتن راه‌هایی برای ترکیب منافع خود با رژیم‌های خودکامه و تنظیم مجدد قدرت جهانی به دور از غرب است.

پروفسور تاراس کوزیو از دانشگاه ملی کی‌یف می‌گوید: «آنچه ما داریم یک محور شرارت ضد غربی با روسیه، ایران و کره شمالی است که جمهوری خلق چین نیز در پس‌زمینه آن قرار دارد.»

این کارشناس سیاست و امنیت جهانی به روزنامه «سان» می‌گوید که «حمله خونین حماس به اسرائیل تأیید می‌کند که این محور چقدر گسترده است... آن محور در غرب در دو جبهه اسرائیل و اوکراین با ما می‌جنگد. رژیم‌های خودکامه می‌خواهند اسرائیل و اوکراین را از نقشه جهان محو کنند.»

روسیه همیشه جنگ خود علیه اوکراین را جنگی علیه غرب دانسته و این در مورد جنگ رژیم ایران علیه اسرائیل نیز صدق می‌کند.

از زمان تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین، به نظر می‌رسد روابط ایران و روسیه به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

«سان» در بخشی از این گزارش می‌نویسد «چین یکی از متحدان اساسی ایران است، زیرا این کشور نامحبوب به دنبال آن است که به این موضوع که به زودی به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد، بپردازد.»

پروفسور کوزیو در اینباره می‌گوید: «در ایران و روسیه شما رهبران بسیار عصبانی و بی‌حوصله‌ای دارید. در حالی که در چین آنها بسیار صبور هستند... اما به این معنا نیست که دخالت چین در این محور خطرناک نیست. شی رئیس جمهوری چین به اندازه کافی وقت دارد تا غرب را به چالش بکشد.»

والاس سفیر سابق ایالات متحده توضیح می‌دهد که «جهان اکنون در نقطه خطرناکی قرار دارد که در آن «رژیم‌های توتالیتر سرکوبگر» تغییر جزر و مد را به نفع خود احساس می‌کنند... ما شاهد فشار عظیمی برای دموکراسی و صلح از سوی اروپا و آمریکای شمالی هستیم و سپس پوتین، شی و [رژیم] ایران این امر را مختل می‎‌کنند... همه در حال حرکت به جلو هستند و آنها به سمت عقب به سمت دوران خون‌آشام‌هایی که مخالف حقوق بشر و علیه مردم خود هستند، حرکت می‌کنند... برای [حکومت] ایران، موجودیت رژیم وابسته به جنگ علیه ایالات متحده، اسرائیل و بقیه غرب است.»

رژیم ایران مدت‌هاست که بریتانیا را نیز در صدر فهرست دشمنان خود قرار می‌دهد- «شیطان کوچک»، در حالی که ایالات متحده به عنوان «شیطان بزرگ» در صدر جدول قرار دارد. پس از کشتار حماس در «هفت اکتبر»، رئیس سازمان جاسوسی بریتانیا گفت که بریتانیا با خطر حملات تروریستی مورد حمایت ایران مواجه است.

کن مک کالوم مدیر سازمان امنیت بریتانیا «MI5» سطح تهدیدات ملی را «قابل توجه» خواند و اظهار داشت که این سازمان نسبت به تهدیدات بی‌شمار جدید از سوی رژیم‌های ایران، چین و روسیه «کاملاً هوشیار» است. او به مردم بریتانیا هشدار داد که جهان در حال حاضر یک مکان بسیار نامطمئن است.

آنی ماچون از افسران بازنشسته «MI5» به «سان» گفت که نظرات کن مک‌کالوم حاکی از «تشدید» شرایط یک واقعیت ژئوپلیتیک است.

وی در رابطه با جاسوسی نیز گفت که حکومت «ایران توانایی‌های جدی دارد. آنها بسیار مؤثر و بسیار توانا هستند و می‌دانند که چه می‌کنند... آنها ممکن است به دنبال طرح‌های هسته‌ای احتمالی برای تأسیسات جدید خود باشند یا هر نوع نفوذ بلندمدت و سطح بالا را در اینجا تضمین کنند.» او همچنین هشدار داد که بریتانیا در «خط مقدم با ایران» جدیدتری روبروست: جنگ سایبری!

بسیاری از کارشناسان امنیتی نسبت به احتمال افزایش سطح تهدیدات رژیم ایران علیه بریتانیا هشدار می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy