Sunday, Dec 31, 2023

صفحه نخست » نیروی دریایی آمریکا ۳ قایق حوثی ها را منهدم کرد + کشته شدن تملم خدمه

31-13.jpgرادیو فردا - سنتکام، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، اعلام کرد بامداد یکشنبه دهم دی به درخواست کمک دوباره کشتی دانمارکی «مرسک-هانگژو» در دریای سرخ پاسخ داده و با شلیک به سمت سه قایقِ متعلق به حوثی‌های یمن، این قایق‌ها و خدمه آنها را غرق کرده است.

در بیانیه سنتکام گفته شده که ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح یکشنبه به وقت یمن، کشتی تجاری «مرسک-هانگژو» در پیام کمکی گفته که چهار قایق با سرنشینان مسلح، قصد تصرف آن را دارند.

سنتکام گفته در پاسخ به این پیام، بالگردهای تهاجمی از ناوهای آیزونهاور و گرِیولی به پرواز درآمده و در پاسخ به شلیک از سمت قایق‌های متعلق به حوثی‌های یمن، سه قایق را غرق کرده و یک قایق نیز صحنه درگیری را ترک کرد.

پیشتر سنتکام گفته بود که شنبه بعدازظهر دو موشک شلیک شده به سمت کشتی «مرسک-هانگژو» را رهگیری و منهم کرده و یک موشک به این کشتی اصابت کرده که مشکلی در ادامه مسیر آن ایجاد نکرده است.

سنتکام گفته در درگیری‌های یکشنبه آسیبی به نفرات و تجیهزاتش نرسیده است.

به دنبال تحولات ساعت‌های اخیر، شرکت مرسک از غول‌های ترابری دریایی اعلام کرد به مدت ۴۸ ساعت عبور کشتی‌هایش را از دریای سرخ متوقف می‌کند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که کشتی کانتینری تجاری مرسک هانگژو، با پرچم سنگاپور که متعلق به دانمارک است، شنبه نهم دی ماه هنگام عبور از دریای سرخ با موشک هدف قرار گرفته بود.

طبق این گزارش، دو ناو «یواس‌اس گریولی» و «یواس‌اس لابون» به درخواست کمک این کشتی تجاری پاسخ دادند.

سنتکام می‌افزاید، این کشتی دانمارکی مشکلی در ادامه دریانوردی خود ندارد و گزارشی از مجروح و مصدوم شدن خدمه دریافت نکرده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید٬ ناو «یواس‌اس گراویلی» دو موشک ضد کشتی بالستیک را که از بخش‌های تحت کنترل شبه نظامیان حوثی از یمن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش سنتکام این بیست و سومین حمله حوثی‌های مورد حمایت ایران به کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ از ۲۷ مهرماه تاکنون است.

در همین زمینه، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا ساعاتی پیشتر در همین روز در گزارشی از بروز حادثه برای یک کشتی در ۵۵ مایل دریایی جنوب غربی بندر حدیده خبر داد.

اداره عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا گفت، صدای یک انفجار و آتش‌سوزی در یک کشتی گزارش شده است.

برپایه این گزارش، این کشتی در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

اداره عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا اضافه کرده است که مقامات در حال بررسی این حادثه هستند و به کشتی‌ها توصیه شده که با احتیاط عبور کنند.

شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که در حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ با اسرائیل، حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ را تشدید کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy