Sunday, Jan 7, 2024

صفحه نخست » علی‌رضا جهانبخش: فکر می‌کنند علیه تیم ملی حرف بزنند قهرمان می‌شوند

7-6.jpgایران وایر - «علی‌رضا جهانبخش»، بازیکن تیم فوتبال، در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران گفته است که برخی‌ها تصور می‌کنند اگر در مخالفت با «تیم ملی» حرف بزنند، «قهرمان» می‌شوند.

او که همراه با سایر بازیکنان این تیم برای آماده‌سازی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا در جزیره کیش حضور دارد، گفته که در روزهای گذشته برخلاف ادوار قبل، شور و هیجانی را در مردم برای حضور این تیم در تورنمنت جام ملت‌های آسیا ندیده است.

علی‌رضا جهانبخش گفته است: «از روز اولی که به تیم ملی آمدم تا الان تلاش کردم دل مردم را شاد کنم. در تورنمنت‌هایی مثل جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا، هرچقدر به بازی‌ها نزدیک‌تر می‌شویم حس‌و‌حال‌ها بیشتر می‌شود، اما واقعیتش را بخواهید این حس‌و‌حال را آن‌طور که باید و شاید ندیده‌ام.»

او در این مصاحبه، تیم کنونی را «نسل طلایی» فوتبال ایران خوانده و مدعی شده که «نسل فعلی کاری کرده که رفتن به جام‌جهانی عادی شود.» این در‌حالی‌ست که بسیاری از جامعه فوتبال ایران، نسلی که حدفاصل سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ در تیم ملی حضور داشتند را به‌عنوان نسل طلایی فوتبال ایران در سال‌های گذشته می‌شناسند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در سال ۲۰۰۲ تنها دو تیم از قاره آسیا جواز حضور در رقابت‌های جام‌جهانی را به دست می‌آورد. ایران در گروهی با حضور عربستان، عراق، بحرین و تایلند با دو امتیاز کمتر از عربستان، در رده دوم قرار گرفت و از صعود مستقیم به جام‌جهانی باز ماند.

این درحالی‌ست که تیم ملی فوتبال ایران طی ۱۲ سال گذشته، تنها یک بار مقابل ژاپن قرار گرفته و ۳ بر صفر شکست خورده است. این نسل هرگز در دیدار رسمی مقابل تیم‌های ملی عربستان و استرالیا هم بازی نکرد؛ نه در انتخابی جام جهانی و نه در جام ملت‌های آسیا.

باشگاه فاینورد هلند اعلام کرده که قصد تمدید قرارداد علی‌رضا جهانبخش را ندارد و این بازیکن می‌تواند باشگاه بعدی خود را انتخاب کند. او در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که از او در مورد احتمال حضورش در استقلال پرسیده نیز گفته است: «به حضور در ایران فکر نمی‌کنم.»

علی‌رضا جهانبخش، ازجمله بازیکنانی بود که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ مدعی شده بود که «سیاسی نیست» و از اظهارنظر خودداری کرده بود. او پاییز ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران در مورد موضع‌گیری‌هایش در قبال موضوع فلسطین و اسراییل نیز گفته بود: «موضع من در مشخص است. من در این چند سال در عمل ثابت کردم که نظرم درباره خطوط قرمز کشورم چیست و چقدر برای آن‌ها احترام قائلم. در این سال‌ها وجود تعارض با قرارداد حرفه‌ای مقابل تیم‌هایی از اسرییل بازی نکردم، چون معتقدم انسانیت و دفاع از مظلوم ارزش بسیار بیش‌تری دارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy