Sunday, Jan 7, 2024

صفحه نخست » حمله هوایی به کاروان تسلیحاتی نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه

8-5.jpgکیهان لندن - یک کاروان حامل مهمات و تسلیحات نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۷ دی‌ماه در شرق دیرالزور (منطقه البوکمال) هدف قرار گرفت. منابع غیررسمی می‌گویند احتمالاً جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل این کاروان را هدف قرار دادند.

کامیون‌های حامل محموله‌های تسلیحاتی از مرز عراق وارد سوریه شده بودند. اسرائیل معمولا در مورد چنین حملاتی سکوت می‌کند.

هنوز از تعداد تلفات احتمالی گزارشی در دست نیست اما در ویدیوهایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی از این حمله منتشر کرده‌اند صدای انفجار پی‌ در پی مهمات شنیده می‌شود.

در همین ارتباط خبرگزاری دولتی «ایرنا» به نقل از منابع شبکه «المیادین»، از یک «حمله هوایی ناشناس به یک دستگاه خودرو در داخل خاک سوریه در مرز شهر البوکمال سوریه با شهر القائم عراق» خبر داد. این منابع ادعا کردند این حمله خسارتی نداشته است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

طی سال‌های اخیر ارتش اسرائیل و در مواردی نیز نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا بارها کاروان‌های تسلیحاتی مرتبط با «سپاه قدس» را در مرزهای سوریه هدف قرار دادند.

با آغاز عملیات زمینی اسرائیل علیه تروریست‌های حماس در غزه حملات هوایی به مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن در خاک سوریه افزایش پیدا کرد.

یکی از این حملات اواسط آذرماه صورت گرفت که در آن محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده از فرماندهان سپاه قدس در حومه دمشق کشته شدند. کمتر از سه هفته بعد (پنجم دی‌ماه) سیدرضی موسوی مسئول پشتیبانی سپاه قدس در خانه‌ای در محله زینبیه دمشق کشته شد.

پیش از این یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل گفته بود «هرکس علیه ما اقدام کند یک هدف بالقوه است. هیچکس در امان نیست.»

همزمان با افزایش درگیری‌ و ناامنی در سوریه، خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داده است که کاروان‌های زیارتی غیرمجاز در حال اعزام زائر به سوریه هستند. این در شرایطی است که سازمان حج و زیارت اعلام کرده تا اطلاع ثانوی هیچ کاروانی به دمشق اعزام نمی‌کند.

این کاروان‌ها افراد را با پرواز از ایران به بندر لاذقیه می‌برند و از آنجا با اتوبوس به دمشق می‌فرستند. شبیه همین وضعیت در سال‌های گذشته نیز بارها تکرار شده است. پرواز با این هواپیماها با خطر فوق‌العاده زیاد همراه است چرا که سپاه پاسداران از هواپیماهای مسافربری به عنوان پوششی برای حمل تسلیحات به سوریه استفاده می‌کند.

در سال‌های اخیر ارتش اسرائیل بارها باند فرودگاه‌های دمشق و حلب را هدف قرار داد تا مانع فرود هواپیماهای جمهوری اسلامی که حامل تسلیحات به سوریه بودند شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy