Thursday, Jan 11, 2024

صفحه نخست » افشاگری جدید فاطمه هاشمی در مورد تهدید قتل پدرش

11-3.jpgایران وایر - هفت سال پس از مرگ مشکوک اکبر هاشمی رفسنجانی، دختر او در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته افرادی دو ماه قبل از فوت هاشمی به او گفتند «می‌خواهند پدرت را طوری بُکشند که شما هم فکر کنید به مرگ طبیعی فوت کرده».

فاطمه هاشمی در این مصاحبه در مورد اینکه چرا این افراد در مورد قتل هاشمی هشدار داده‌اند افزوده: «گفتم چرا پدر من را بکشند؟ گفتند برای اینکه آنها نگران بعد از آقای خامنه‌ای هستند.»

دختر هاشمی در مورد روز مرگ پدرش اما روایتی را مطرح می‌کند که شبهه قتل او را تقویت می‌کند. فاطمه هاشمی در مورد روز مرگ پدرش می‌گوید: «روز یکشنبه هم از صبح ۳-۴ مرتبه با ایشان تلفنی صحبت کردم که خودشان هم به من زنگ زد و گفت که من دارم به استخر می‌روم. من احساس می‌کنم شاید ایشان خودش یک چیزهایی فهمیده بود، چون هیچ ‌وقت روز یکشنبه خودش تماس نمی‌گرفت که تو و مادرت به آنجا (استخر) بیایید. هیچ ‌وقت یکشنبه تماس نمی‌گرفت.»

او همچنین در مورد پیگیری پروند قتل پدرش و جلسه‌ای که در این رابطه با علی شمخانی داشته گفته: «آخرین جلسه‌ای که آقای شمخانی ما را به شورای عالی امنیت ملی دعوت کرد، به ما گفت که من دیگر بیشتر از این نمی‌توانم موضوع را ادامه دهم و به من می‌گویند که تو می‌خواهی آقای هاشمی را شهید اعلام کنی! جمله‌ای بود که ایشان به ما گفت در حالی که ما شواهد زیادی داریم.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

خانم هاشمی در مورد دو نفری که این خبر را به او پیش از فوت هامشی رفسنجانی داده‌اند گفته «دو نفر آقا با سن حدود ۶۰ سال و موهای جوگندمی» بوده‌اند که خود را از نزدیکان هاشمی در جبهه معرفی کرده‌اند. او به نقل از آنها در مورد دلایل قصد قتل پدرش گفت: «گفتند برای اینکه آنها نگران بعد از آقای خامنه‌ای هستند. در ضمن سه انتخابات را هم از دست داده‌اند؛ ریاست‌جمهوری ۹۲، مجلس و خبرگان ۹۴ بوده و لیستی که آقای هاشمی حمایت کرده، رای آورده است و اینها نگران انتخابات‌های بعدی هستند؛ ‌یکی سال ۹۶ که البته در مقابل انتخابات خبرگان بعدی اهمیت زیادی ندارد. انتخابات خبرگان برای‌شان مهم است .»

فاطمه هاشمی در ادامه توضیح داده که این ماجرا را به پدرش گفته و پدرش جواب داده که «این چه حرفی است که می‌گویی. به هیچ کس این حرف را نگو؛ حتی به مادرت، چون نگران می‌شود.»

دختر هاشمی در مورد دیگر شواهد قتل پدرش و محافظین او می‌گوید: «این اواخر خیلی مسائل را رعایت نمی‌کردند. بابا اصلا توجهی نداشت و می‌گفت همین است و هر چه که شد! تا اینکه این اتفاق افتاد. من هر چه به رییس تیم حفاظت گفتم برویم دوربین‌های استخر را ببینیم؛ به من می‌گفت تو به من شک داری؟ من گفتم بحثم شما نیستی، اما برویم ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

اول اجازه نمی‌داد؛ بعد گفت آنجا را پلمب کردند و اجازه نمی‌دهند. او باید هماهنگ می‌کرد که ما فیلم دوربین‌ها را ببینیم و هماهنگ نمی‌کرد. تا اینکه یک روز به او خیلی تند شدیم و گفتیم لابد خودت حرکتی کردی که اجازه نمی‌دهی فیلم‌ها را ببینیم. نهایتا برادرانم رفته بودند که باز هم فیلم‌ها را نشان ندادند و گفتند ما بلد نیستیم روشن کنیم!»

در این مصاحبه فاطمه هاشمی همچنین در مورد گم شدن وصیتنامه پدرش می‌گوید: «آن شبی که بابا فوت شد، محسن دنبال وصیتنامه می‌گشت؛ چون من بیشتر در خانه با بابا و در جریان کارهایش بودم، به من گفت که وصیتنامه در گاوصندوق و چمدان کوچکی که بابا داشت، نیست. گفتم به مجمع برویم، چون بابا یک گاو صندوق و دو تا کشو هم در مجمع داشت که کلیدهای کشوها همیشه دست خودش بود. ولی کلید گاوصندوق‌ نه؛ آن را خود محافظین بلد بودند که باز کنند. وقتی به مجمع رفتند، آنجا چیزی نبود. خیلی چیزها را برده بودند و کشوها خالی بوده است.»

در بخش دیگری از مصاحبه خانم هاشمی می‌گوید که در بدن پدرش و همچنین مادرش آثاری از اورانیوم کشف شده با این حال مشخص نیست که این ماده چگونه به آنها منتقل شده است.

علاوه بر این موارد دختر هاشمی به نکته شبهه ناک دیگری اشاره کرده و می‌گوید: «خودشان می‌گویند دوربین‌ها روشن بوده است. دوربین‌ها را شورای عالی امنیت ملی گرفته بوده که بابا چه زمانی داخل می‌رود؛ چقدر طول می‌کشد؛ چه زمانی بیرون می‌آید؛ مثلا بعد از اینکه محافظین بابا را از آب بیرون آوردند، ۱۲ دقیقه آنجا نگه داشته بودند تا بیمارستان برسانند ۱۱ دقیقه طول کشیده بود. در صورتی که از آنجا تا بیمارستان ۲ دقیقه هم نیست. خودشان می‌گویند به اورژانس آدرس اشتباه داده شده بوده است. می‌خواهم بگویم که برای‌مان شبهات زیاد است.»

با مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی در دی ماه سال ۱۳۹۵، بسیاری گمانه قتل حکومتی او را با استناد به برخی از همین شواهد فوق الذکر مطرح کردند. با این حال برخی از شبهاتی که فاطمه هاشمی مطرح کرده نشان از پنهان‌کاری حکومت در پرونده مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی دارد. رفسنجانی از عالی‌رتبه‌ترین سیاستمداران محافظه کار جمهوری اسلامی بود که چندی قبل از مرگش با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اختلاف پیدا کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy