Monday, Jan 15, 2024

صفحه نخست » ۴۰ دقیقه سانسور بخاطر داور زن

15-7.jpgصدای امریکا - روزنامه «شرق» در گزارشی به عملکرد صدا و سیما جمهوری اسلامی در پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا پرداخت و نوشت که به دلیل اینکه داور وسط بازی هند و استرالیا یک زن بود، سانسور تصاویر بازی «قریب به ۴۰ دقیقه طول کشید.»

براساس این گزارش پخش مراسم افتتاحیه این تورنمنت نیز با سانسور همراه بود، در حالی که در بخش زیادی از آن مراسم، بهانه «مشکل پوشش» لباس شرکت‌کننده‌ها در میان نبوده است.

به گزارش روزنامه «شرق» در جدال تیم‌های هند و استرالیا، در نیمه اول، تصاویر زنده بار‌ها قطع و به جایش تصاویر آرشیوی پخش شد. دلیل هم داور وسط این بازی، که یک زن بود.

«یوشیمی یاماشیتا» با داوری در بازی استرالیا و هند در روز شنبه اولین داور زن تاریخ جام ملت‌های آسیا شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا این انتصاب را یک «انتصاب مهم» توصیف کرده بود. یاماشیتای ۳۷ ساله که در سال ۲۰۱۵ نشان داوری فیفا را به دست آورد، اولین داور زن حرفه‌ای ژاپن بود و بازی‌هایی را در لیگ برتر کشورش و لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرده است.

برهمین اساس تلویزیون ایران، در نمای باز برای پخش این دیدار با داور وسط زن مشکلی نداشت و تصاویر قطع نمی‌شد، ولی هربار که کارگردان اصلی، نمای بسته‌ای از این داور ژاپنی ارائه می‌کرد، تلویزیون تصاویر را سانسور می‌کرد و رو به پخش تصاویر آرشیوی می‌آورد.

پخش تصاویر تماشاگران زن روی سکو‌ها به جای داور زن با پوشش رسمی، از جمله انتقادات این روزنامه به صدا و سیما است.

به نوشته این روزنامه پس از سانسور ۴۰ دقیقه‌ای، در نهایت نیمه دوم بدون سانسور و با پخش تصویر داور زن در دستور کار قرار گرفت که انتقادات و سوالات بسیاری را به دنبال داشته است.

سانسور زن در صداوسیما سابقه طولانی دارد و از مچ دست مهمانان گرفته تا تصاویر زنده مراسم‌های جهانی در کارنامه سانسور صداوسیمای جمهوری اسلامی دیده می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy